tisdag 6 december 2011

EN HIMMELSK DAG...

Gårdagen var himmelsk. Hunden och jag var ute nästan hela dagen. På eftermiddagen tog vi med oss kameran förstås, och en påse för att plocka mossa, lingonris och kottar. Hade tänkt designa en egen julgrupp ... Väl ute så upptäckte jag, hur vacker himlen var. Den ändrade sig hela tiden och molnen var extrema när solens strålar försökte lysa igenom dem... Så på hela skogs rundan fotograferade jag himlen i olika vinklar, och glömde totalt bort mossan och kottarna...Mina ögon for från väster till öster, från norr till söder och det var så mäktigt. Jag trodde nästan Jesus skulle komma. Detta gav mig en tankeställare : Hur viktigt det är att blicka uppåt och inte nedåt. Att se på Herren Jesus, då glömmer man bort alla jordiska bekymmer. Att söka Hans ansikte, medan nåden ännu varar. Medan vi gick där Palle och jag, predikade hela himlen för mig. Det var underbart... 
Ty Herren skall själv stiga ned från himmelen, och ett maktbud skall ljuda, en överängels röst och en Guds basun. Och först skola de i Kristus döda uppstå, sedan skola vi som då ännu leva och hava lämnats kvar bliva jämte dem bortryckta på skyar upp i luften, Herren till mötes, och så skola vi alltid få vara hos Herren...Så trösten nu varandra med dessa ord...
Och då skall Människosonens tecken visa sig på himmelen, och alla släkten på jorden skola då jämra sig. Och man skall få se Människosonen komma på himmelens skyar med stor makt och härlighet. Och han skall sända ut sina änglar med starkt basunljud, och de fyra vädersträcken, från himmelens ena ända till den andra. Ifrån fikonträdet mån I här hämta en liknelse. När dess kvistar begynnas att få save och löven spricka ut, då veten I att sommaren är nära. Likaså, när I sen allt detta, då kunnen I ock veta att han är nära, och står för dörren. Sannerligen säger jag eder : Detta släkte skall icke förgås, förren allt detta sker...
Himmel och jord skola förgås, men mina ord skola aldrig förgås. Men om den dagen och den stunden vet ingen något, icke ens änglarna i himmelen, ingen utom Fadern allena.......

10 kommentarer:

  1. Jaa,,,är det inte MÄRKLIGT???...Vi har samma budskap i dag,ha,hahahaha...UNDERBART!!!...Desto allvarligare är det....Tack för att du delade de himmelskt vackra bilderna tillsammans med Frälsningens budskap!!! Kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Marguerite: Ja, midnattsropet ljuder i bloggvärlden, att Jesus kommer...Var just inne på din blogg, och läste vad du hade skrivit. Man ryser. LÄGET ÄR MYCKET, MYCKET ALLVARLIGT !!! / Kram !

    SvaraRadera
  3. Hi,hihihi...man kunde tro att man kommit in till tidningen Flammor!!!...Förlåt,,,Det är jättefint!!!...Kramar!!!

    SvaraRadera
  4. Detta var ett brinnande budskap, så allvarligt! Du har också en vacker brinnande bakgrund på bloggen! Himlen var också så speciell, jag kan förstå att du glömde både mossa och kottar. Du valde säkert det bästa, att titta uppåt! :-)

    Kram, kram! P.S. Du och Marguerite hade samma budskap, det gör det ännu allvarligare..

    SvaraRadera
  5. Marguerite: Ja, det börjar kännas lite kyligt i "bloggvärlden" så jag var tvungen att tända en brasa.../ Kramar !!!

    SvaraRadera
  6. Myrra: Det gäller att hålla sig nära elden, så den icke slocknar. Vi får vara brinnande i våra hjärtn för Jesus, tills Han kommer på skyn. Jag tror, att det är endast det ropet, som skall ljuda nu. Sök Herren medan Han låter sig finnas. Snart är Han här.../ Kramar !!!

    SvaraRadera
  7. Fantastiskt fina vintermotiv! Men idag har det mesta töat bort

    SvaraRadera
  8. Tony: Trevligt att höra av dig igen. Det är så kul att ha med kameran, när man är ute och rastar hunden. Håller med dig ifråga om vädret. Slask är inget vidare. Men du slipper i allafall att skotta.../ Önskar dig allt gott ifrån vår Herre, och kram !

    SvaraRadera
  9. Nu håller vi på att packa och snart bär det iväg . det vore roligt om ni nån gång kunde följa med. Varför är det kyligt i bloggvärlden. Osså

    SvaraRadera
  10. Osså: Tänk vad lyckliga de skall bli i Polen, när ni kommer dit. Jag skulle gärna vilja följa med en gång, om det finns plats. Herren får ordna så att allt stämmer överens i så fall. Får ta med detta i bönen. Kylan...Ja, sånt märker man av, och känner direkt i Anden, men man får räkna med motstånd vet du...det finns andemakter även i bloggvärlden. / Önska er all Guds välsignelser, för denna resa. Jesus är med er. Kram !

    SvaraRadera