tisdag 1 november 2011

VEM I DENNA VÄRLD BETÄNKER DETTA...?

Jag vill önska er alla följare, och ni som läser min blogg : En Välsignad God Morgon, denna första dag i November med : Men vem trodde vad som predikades för oss, och för vem var Herrens arm uppenbar ? Han sköt upp såsom en ringa telning inför honom, såsom ett rotskott ur förtorkad jord. Han hade ingen gestalt eller fägring; när vi sågo på honom kunde hans utseende ej behaga oss. Föraktad var han och övergiven av människor, en smärtornas man och förtrogen med krankhet; han var såsom en för vilken man skyler sitt ansikte, så föraktad att vi höllo honom för intet. Men det var våra krankheter han bar, våra smärtor, dem lade han på sig, medan vi höllo honom för att vara hemsökt, tuktad av Gud och pinad. Ja, han var sargad för våra överträdelsers skull och slagen för våra missgärningars skull ; näpsten var lagd på honom, för att vi skulle få frid, och genom hans sår bliva vi helade. Vi gingo alla vilse såsom får, var och en av oss ville vandra sin egen väg, men Herren lät allas vår missgärning drabba honom. Han blev plågad, fastän han ödmjukade sig och icke öppnade sin mun, likt ett lamm som föres bort att slaktas, och lik ett får som är tyst inför dem som klippa det. Ja, han öppnade icke sin mun... Undan våld och dom blev han borttagen, men vem i hans släkte betänker detta.......?
Se, jag kommer snart och har med mig min lön, för att vedergälla var och en efter som hans gärningar äro. Jag är A och O, den förste och den siste, begynnelsen och änden. Saliga äro de som två sina kläder för att få rätt att äta av livets träd och att gå in i staden genom dess portar. Men de som äro hundar och trollkarlar och otuktiga och dräpare och avgudadyrkare, och alla som älska och göra lögn, de måste stanna därutanför. Jag, Jesus har sänt min ängel för att i församlingarna vittna om detta för eder. Jag är telningen från Davids rot och kommen av hans släkt, jag är den klara morgonstjärnan. Och Anden och bruden säga : KOM. Och den som hör det, han säge : KOM. Och den som törstar, han komme, ja, den som vill, han tage livets vatten för intet. För var och en som hör de profetians ord som stå i denna bok betygar jag detta : Om någon lägger något till dem, så skall Gud på honom lägga de plågor om vilka är skrivet i denna bok. Och om någon tager bort något från de ord som stå i denna profetians bok, så skall Gud taga ifrån honom hans del i livets träd och i den heliga staden, om vilka är skrivet i denna bok. HAN SOM BETYGAR DETTA SÄGER : JA, JAG KOMMER SNART. AMEN. KOM, HERRE JESUS ! HERREN JESU NÅD VARE MED ALLA.......

10 kommentarer:

  1. Ett starkt och mäktigt budskap!!! Jag ryser när jag ser bilden av Jesu tillkommelse,så kommer det att se ut,fast det sker i atoma,...Herren hjälpe oss,att vi får fler med på vägen hem!!! Ha en välsignad 1:a novemberdag!!! Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Marguerite: Mitt hjärta gråter varje gång, när jag läser Jesja 53. Tänk vad JESUS har gjort för alla människor, i sin stora nådefulla kärlek. Snart, mycket snart, så kommer Jesus på skyar för att hämta oss hem...Jag längtar, och väntar, varje dag och varje stund. / Var välsignad, och ha en underbar dag med Jesus, denna första dag i November./ Kramar!

    SvaraRadera
  3. Ja håller med er, verkligen! Jag undrar om man någonsin med sitt märkliga förstånd kan fatta bredden och längden och djupet av vad Jesus gjorde för oss? Det är alltför mäktigt att kunna begripa fullt ut! Tack kära vän för att du visat och berättat om detta under och outsägliga offer, som satte oss som vill ta emot förlåtelsen, fria! Kramar till dig du Herrens budbärare!

    SvaraRadera
  4. Ja, det er mektige budskap du legger inn kjære søster,og det er ingen tvil om at hjertet ditt er fyllt av Jesus.
    Det er en stor stor STOR velsignelse å lese det du/dere legger inn. Jeg lærer utrolig mye av dere,så tusen hjertelig takk kjære søsken!!!!!!!!!
    Så Annika og Marguerite,jeg takker virkelig Gud for dere begge!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Må Gud rikelig velsigne dere med alt godt.AMEN!!!
    Fint om dere fortsatt ber for meg,for jeg er i veldig dårlig form.
    Hilsen Katthultaren.

    SvaraRadera
  5. Myrra: Jag tror att vi ibland, behöver komma tillbaka, till korset, för eftertanke. Tiden rusar iväg och alla människor har så bråttom. Och man proklamera, och debattera, om allt och inget. Då är det så skönt, att få sitta vid korset, och begrunda allt vad Jesus har gjort för oss.../ Ha en välsignad kväll med Jesus. Kramar!

    SvaraRadera
  6. Jan Samuel: Ja, Jesus har gjort det ingen annan kunde göra för oss. Han är min Herde. Och snart kommer Han igen på skyn. Jag tackar alltid Herren, för er alla bloggare, och ni skriver så fantastiskt bra allihop. Må Herren, giva oss kraft, och styrka att fortsätta vårt verk, utan att förtröttas, och att Han, lägger på våra hjärtan, vad vi skall skriva om. / Önskar dig en fridfull kväll, med Jesus och familjen. Kramar!

    SvaraRadera
  7. Osså: Det var inte mycket du hade att säga idag ? Men det behövs ju inte heller. Det finns ingenting mer att tillägga, Ty Jesus har gjort allt. Hoppas att allt är väl med dig. Vi syns väl på Söndag i Vetlanda.../ Ha en rofylld kväll, med Herren. Kramar!

    SvaraRadera
  8. Mitt svar var på din fråga om vem som betänker om de du har skrivit och som du så riktigt svara det behövs inte många ord ibland. Ja vi syns i Vetlanda. Den 10 nov åker vi till Polen och vi har fått ett specialuppdrag som behöver mycket förbön, om de skall jag berätta när vi möts på Söndag efter mötet. De du har skrivit kan kopplas ihop med hebreerna 7 som på ett mycket ingående sätt förklarar varför det för Guds skull det var nödvändigt att Jesus kom och gjorde de han skulle. Allt för vår skull. Gud ville ha något mer hållbart istället för Levi prästerskap. Allt blir så klart och så mycket djupare när ordet upplåtes och skriftställe förklarar skriftställe.Tack för att du finns och för vad du gör.Osså

    SvaraRadera
  9. Osså: Vad spännande. Du gör så mycket för Herren, i Polen. Och jag vet, hur ditt hjärta ömmar för alla dem där. Jag ska vara i bön, inför ert specialuppdrag. Jesus är densamme, för evig tid. Kramar !

    SvaraRadera