tisdag 8 november 2011

SALIGA ÄRO DE SOM ÄRO BJUDNA TILL LAMMETS BRÖLLOPSMÅLTID...

Sedan hörde jag likasom starka röster av en stor skara i himmelen, som sade: HALLELUJA ! Frälsningen och äran och makten tillhöra vår Gud. Ty rätta och rättfärdiga äro hans domar; han har dömt den stora skökan, som fördärvade jorden genom sin otukt, och han har utkrävt sina tjänares blod av hennes hand. Och åter sade de: HALLELUJA ! Och röken från henne stiger upp i evigheternas evigheter. Och de tjugofyra äldste och de fyra väsendena föllo ned och tillbådo Gud, alla I hans tjänare, I som frukten honom, både små och stora. Och jag hörde likasom röster av en stor skara, lika bruset av stora vatten och dånet av starka tordön; de sade: HALLELUJA ! Herren, vår Gud, den Allsmäktige har nu trätt fram såsom konung. Låtom oss glädjas och fröjda oss, och giva honom äran; ty tiden är inne för Lammets bröllop, och dess brud har gjort sig redo. Och åt henne har blivit given att kläda sig i fint linne, skinande och rent. Det fina linnet är de heligas rättfärdighet. Och han sade till mig: Skriv: Saliga äro de som äro bjudna till Lammets bröllopsmåltid. Ytterligare sade han till mig: Dessa ord äro sanna Guds ord.......Och jag hörde en stark röst från tronen säga: Se, nu står Guds tabernakel bland människorna, och han skall bo ibland dem, och de skola vara hans folk; Ja, Gud själv skall vara hos dem, och skall avtorka alla tårar från deras ögon. Och döden skall icke mer vara till, och ingen sorg eller klagan eller plåga skall vara mer; ty det som förr var är nu förgånget. Och han som satt på tronen sade: Se, jag gör allting nytt. Ytterligare sade han: Skriv: ty dessa ord äro vissa och sanna. Han sade vidare till mig: Det är gjort. Jag är A och O, begynnelsen och änden. Åt den som törstar skall jag giva att dricka för intet ur källan med livets vatten. Den som vinner seger, han skall få detta till arvedel.......
Och jag såg de döda, både stora och små, stå inför tronen, och böcker blevo upplåtna. Och jämväl en annan bok blev upplåten; det var livets bok. Och de döda blevo dömda efter sina gärningar, på grund av det som var upptecknat i böckerna. Och havet gav igen de döda som voro däri, och döden och dödsriket gåvo igen de döda som voro i dem; och dessa blevo dömda, var och en efter sina gärningar; Och döden och dödsriket blevo kastade i den brinnande sjön, detta, den brinnande sjön, är den andra döden. Och om någon icke fanns skriven i livets bok, så blev han kastad i den brinnande sjön.../ Ja, älskade vänner ! Tiden närmar sig med hast, Jesus kommer snart igen på en brusten sky. BRUDESJÄL GÖR DIG REDO !  SKALL VI MÖTA VÅR FRÄLSARE PÅ SKYN, MÅ VI STÅ OBEFLÄCKADE OCH HELGADE. SE TILL ATT DU ÄR BJUDEN TILL LAMMETS BRÖLLOP . TY STOR NÖD SKALL KOMMA ÖVER DENNA VÄRLDEN, MYCKET, MYCKET, MYCKET SNART SÄGER HERREN, HERREN, DIN FRÄLSARE, OCH FÖRLOSSARE...

11 kommentarer:

  1. Till bröllop vi bjudits av urtidens Gud,i himmelens sköna palats!!! I dräkten så vit,i blodstvagen skrud,vi skyndar att taga vår plats!!!HALLELUJA!!! Vilken underbar framtid som väntar........Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Marguerite: Se, Han har sagt att Han skall komma åter, uti en stund, då ingen väntar det. Ge därför noga akt på hur du vandrar, att du den dagen ej blir lämnad kvar...Se till att du är klädd i vita kläder. Se till att olja inte fattas nu. Se till att du är klädd i vita kläder. Se till att du är redo varje stund.../ Ja, detta välsignade budskap gäller för varje människa. Vi står nu redo ! Kram !

    SvaraRadera
  3. Hei.Du har en bild på sidan her,der det står.Jesus kommer snart.Halleluja.Ja-det gjør han.Det er så mye ondskap i verden,det bare øker på.Håper Jesus kommer snart nå.Håper å vinne fler sjeler for Herren.Ha en fin kveld..klem.

    SvaraRadera
  4. Jo jag fick en inbjuden 1967 på hösten och den håller än, så jag väntar med stor spänning på när det kommer att ske. Osså

    SvaraRadera
  5. Perlen: Ja, ondskan kommer oss allt närmare. Men vi få stå fasta på blodets grund, och ha vår blick fäst, på Jesus. Halleluja! Snart kommer HAN igen Perlen. Då får vi alla mötas vid samma dukade bord. Men vi fortsätter att vinna själar, tills skyn brister. Önskar dig en fridfull och välsignad God Natt./ Klem!

    SvaraRadera
  6. Osså: Ja, det är verkligen spännande tider, vi lever i. Va..Var du inbjuden, redan då ? Det var orättvist.. Men du är ju dock äldre, och klokare. Hahaha!! Ha en välsignad natt / Kram!

    SvaraRadera
  7. Vanja! Är så glad att jag funnit denna sida.
    Jag vill så gärna komma och lyssna på er, var har ni möte nästa gång? Jag bor i Vrigstad

    SvaraRadera
  8. Jag instämmer i ditt budskap Vanja! Det är mycket allvarligt och Jesus väntas snart, mycket snart! Tack för ditt allvarliga inlägg! Kramar!

    SvaraRadera
  9. Anonym: Vad roligt att du har hittat hit. Jag får väl önska dig varmt välkommen, till bloggen. Ja, Vrigstad ligger ju inte så långt här ifrån. Vi åker till Norrtälje, och har möten där, den: 18, 19, 20 /11. Men det är ju en bit att åka..Det är vad jag vet för tillfället, men jag kommer att skriva ner på bloggen, alla möten som kommer in efter hand, så du kan uppdatera dig./ Önskar dig Herrens rika välsignelser, och kramar!

    SvaraRadera
  10. Myrra: Efter dina starka inlägg, om vad som sker i världen över, så vet vi, och ser vad som väntar. Och vår ande suckar, och ropar till Herren, både dag och natt. Önskar dig en välsignad dag med Jesus./ Kramar!

    SvaraRadera
  11. Anonym i Vrigstad: Jag ber om ursäkt, jag skrev visst fel datum till Norrtäljehelgens möten. Jag var väl för ivrig. Haha!!! Men det skall vara: 25, 26,och 27/11. Det kommer mer info. lite längre fram.../ Kram!

    SvaraRadera