tisdag 29 november 2011

EN VIKTIG LIVFÖRSÄKRING...

Tänk vad många människor, som sparar och stretar för att få en dräglig pension, att leva av på ålderns höst. Man ber bankerna förvalta sina pengar, och dom i sin tur spekulerar bort det mesta, av det man sparat ihop. Och vem vet, hur länge man får leva...?  Man kan inte förlita sig på världen och dess förvaltare, även om man har tecknat dyra livförsäkringar.  Jordelivet är som ett timglas. En dag har sanden runnit ut, och vad gör du då...? Har du fattat något beslut, om var du skall tillbringa din evighet...? Det är väl det viktigast beslut, som en människa skall fatta,  medans man lever. Eller hur ?  Vi talar om en evighet ! Och en evighet tar aldrig slut ! HIMMEL ELLER HELVETE...? VAD VÄLJER DU ? Hos Jesus, kan du redan nu idag få teckna, EN GRATIS LIVFÖRSÄKRING. Den har Han redan betalt för dig. Det gjorde Han på korset för dig ! HAN HAR BETALAT MED SITT EGET BLOD, FÖR HAN ÄLSKAR DIG SÅ HÖGT.  Det enda du behöver göra är att läsa det "finstilta" Och det är BIBELN ! Jordelivet är kort, och här i världen finnes inga garantier...Nej, vill du ha garanti för evigheten, så lämna ditt liv och be Jesus förvalta allt, så blir du rikt välsignad.......DET ÄR NÅD UTÖVER NÅD !  BETÄNK DETTA DJUPA ALLVAR ! VAR SKALL DU TILLBRINGA DIN EVIGHET :  HIMMEL, ELLER HELVETE I EVIGHETERNAS EVIGHET...? VÄRLDEN FÖRGÅS MED SATAN OCH HANS ANHANG I GEHENNA. DEN SOM TROR OCH BLIVER DÖPT SKALL VARA FRÄLST,  OCH FÅ ETT HÄRLIGT FORTSATT LIV HEMMA I HIMMELEN HOS JESUS...
JESAJA 46 : 4. ÄNDA TILL EDER ÅLDERDOM ÄR JAG DENSAMME, OCH INTILL DESS I VARDEN GRÅ, SKALL JAG BÄRA EDER, SÅ HAR JAG HITTILLS GJORT, OCH JAG SKALL OCKSÅ FRAMGENT HÅLLA EDER UPPE, JAG SKALL BÄRA OCH RÄDDA EDER...MATTEUS 6 : 19 - 21. SAMLEN EDER ICKER SKATTER PÅ JORDEN DÄR MOTT OCH MAL FÖRSTÖRA, OCH DÄR TJUVAR BRYTA SIG IN OCH FÖRSTÖRA. UTAN SAMLEN EDER SKATTER I HIMMELEN, DÄR MOTT OCH MAL ICKE KAN FÖRSTÖRA, OCH DÄR INGA TJUVAR KAN BRYTA SIG IN OCH STJÄLA. TY DÄR DIN SKATT ÄR, DÄR KOMMER OCH DITT HJÄRTA ATT VARA.......JOHANNES EVANGELIUM KAP. 14. 1 -3. EDRA HJÄRTAN VAREN I OROLIGA. TRON PÅ GUD OCH TRON OCK PÅ MIG. I MIN FADERS HUS ÄRO MÅNGA BONINGAR, OM SÅ ICKE VORE SKULLE JAG NU SÄGA EDER ATT JAG GÅR BORT FÖR ATT BEREDA EDER RUM. OCH OM JAG ÄN GÅR BORT FÖR ATT BEREDA EDER RUM, SÅ SKALL JAG DOCK KOMMA IGEN OCH TAGA EDER TILL MIG, TY JAG VILL ATT DÄR JAG ÄR, DÄR SKOLEN I OCK VARA. OCH VÄGEN SOM LEDER DIT JAG GÅR, DEN VETEN I.......

11 kommentarer:

  1. Vilken bra beskrivning mamma! ;)
    puss & kram älskar dej! Ring mej sen

    SvaraRadera
  2. Vilket budskap som går ut här på Midnattsropet!!!...Hoppas att många besinnar detta,,,tiden är snart slut,idag är frälsningens dag!!! Kram!!!

    SvaraRadera
  3. Angelica: Tack för visat intresse. Det är en stor nåd, att vi har fått ta del av denna livförsäkring, Jesus leder oss, och giver oss kraft, för varje dags behov, tills vi står bärgade hemma oss Honom, i himlen. Ringer gör jag nog inte, för du var ju nyss här på jobbet hos mig och pratade...Hahaha!!! Jag älskar dig också. Kram och puss tillbakes.

    SvaraRadera
  4. Marguerite: Ja, den största frågan är ju evighetsfrågan. Det finns bara himmel eller helvete att välja på. Och ingenting annat. Vi får hoppas och tro, att många får upp ögonen för detta, innan Jesus kommer tillbaka. Så det gäller att ha den rätta livförsäkringen. Kramar !!!

    SvaraRadera
  5. Tusen takk for hyggelig kommentar Annika!!!!!!!
    Jeg trenger virkelig forbønn nå.Har ligget syk,og har mistet litt av motet til å skrive.
    Bønnens makt er stor,og i Jesu Navn skal jeg komme meg opp igjen.AMEN!!!!!!!!!
    Hilsen fra Katthult.

    SvaraRadera
  6. Jan Samuel: Jag kände i anden, att det var någonting. Och bönens makt, den lyfter och bär. Jag är så tacksam för dig, och din blogg. Jesus ger dig kraft till att ta dig upp igen. Det skall gå till seger. Och du ska få fortsatt förbön. Jesu sårmärkta hand skall vila över dig ! Goe klem fra Småland !

    SvaraRadera
  7. Har fått spysjuke,og det er helt forferdelig!!!!
    Tusen takk for at dere ber for oss søster!!!!!!!
    Gud velsigne deg og dine!!!!!!!

    SvaraRadera
  8. Jan Samuel: Usch då, stackars dig. Jag var inne på din frus blogg, och såg att hon också hade spysjukan. Men jag ska bedja, att ni blir friska snabbt, och att Jesus giver er nya krafter. Ja, du behövs verkligen här i bloggvärlden, med dina uppmuntrande inlägg på din fina blogg. Allt förmår du i Jesus, ty Han giver dig kraft. Herrens välsignelser och kram !

    SvaraRadera
  9. AMEN! Så rakt och bra skrivet! Det var ett riktigt väckelsebudskap att ta vara på! Kram!

    SvaraRadera
  10. Myrra: Ja, det var det sannerliget. Och tänk vilken gåva, till hela världen, och den är helt och hållet gratis. Hoppas att många tar emot den. Kramar !

    SvaraRadera
  11. Then I distinct to try yours and symptom
    for soul who is distress from a gastrointestinal Yeastrol.


    Here is my webpage; website

    SvaraRadera