söndag 25 september 2011

TANKAR OCH ORD FRÅN MITT HJÄRTA...

Just nu sitter jag här vid min dator igen, och tänker på att vi lever i en syndig och fallen värld. Hur många, ja, miljontals människor som mår dåligt, både fysiskt och psykiskt. Men vem bryr sig...Inte politikerna, inte sjukvården, inte psykvården, ingen i barn och ungdomssektorn, och i skolor, ingen i socialnämnden, ingen inom åldringsvården osv...Listan kan göras lång. Det skall sparas in, på bekostnad av de rika, så de kan leva ett ännu mer lyxigare liv. Den lilla grå människan, skall helst stå med mössan i handen, och tacka för ingenting. Vi ska vara tysta, och låta snoret rinna, som min Far alltid sa. Dagligen hör vi om missförhållanden, i våra samhällen. Och de som sitter, och trona på sina höga " hästar " skyller på varandra, eller ska dom se över sina rutiner. Det är mycket snack och lite verkstad i dessa kretsar. De rika sko sig på de fattigas bekostnad. De sjuka tvingas till Arbetsförmedlingen även om de så är döende. Medan de rika får sina feta kompensationer utan att behöva lyfta ett finger. ETIK OCH MORAL, ÄR ETT MINNE BLOTT... Jag ser idag: Hur barn och ungdomar skär och rispar i sina kroppar, för att ingen ser dem, eller vill lyssna på dem. Hur mobbing förekommer i skolor och på internet. Jag hör idag, hur gamla vanvårdas och skymfas och misshandlas på sina äldreboender. Jag ser, och hör hur läkare tittar och räknar mer på budgeten, än att se till patienternas bästa. Det finns ingen värme, och omtanke för sin nästa längre. Man är lat, hänsynslös, likgiltig och girig. KÄRLEKEN HAR KALLNAT ! Idag råder det stora EGOT... Vi ser hur synden breder ut sig allt mer. Barn som få lära sig redan i småskolan att det är okej, med två pappor tex. Den trygga grundens matta, rycks bort ifrån dem redan på ett ungt stadie. Vi ser hur man abborterar foster på löpande band och hur livet går vidare som om ingenting hade hänt. Man ser hur alla dessa homosexuella, som har kommit ur sina garderober, stoltsera i sina syndiga parader, och skriker om sina rättigheter, men som aldrig skola få, något gehör hos Gud, vad än skökokyrkan säger. Vänd om, från er onda väg först, så skall ni få nåd... Det är inbrott, misshandel, mord, krig, naturkatastrofer osv...Nästan aldrig får man höra, några positiva nyheter..!  Men det skall komma en dag, då vi alla skall få stå till svars inför Herren,   för det vi har gjort på jorden. Då hjälper inga ursäkter, då är det försent att se över " rutinerna " eller skylla på någon annan... 
Till Dig, du som är trött och sargad. Till dig, som inte har någon att gå till, eller vända dig till. Till just dig, som vandrar i detta mörker och töcken, som råder här i världen. Jesus han vill församla dig, ty du är ett av hans förlorade får. Han är ute och letar efter just dig, här och nu. Du behöver inte vara ensam. Böj dig vid korsets fot, och be en bön från ditt hjärta till Honom, Han lyssnar till dig och vill hjälpa dig upp ur fördärvelsens grop, och ställa din fötter på det fasta klippeberget. Tag emot Jesus i ditt hjärta älskade vän. Jag har själv gjort det, så jag vet vad jag talar om. Han är den som hjälper dig på nödens dag. Se upp på Jesus som är din fullkomnare och Frälsare. Skall Han få finna dig idag ? Ditt liv kommer att få en helt ny innebörd. Det gamla blir förgånget, någonting nytt kommer att ske, i just ditt liv...
Medan andra väntar, på sin ledare antikrist, som skall försöka rädda en förlorad värld, som ändå en dag, kommer att brinna upp. Så väntar vi som är kristna, på att Jesus skall komma igen på en brusten sky. Tiden är kort, och Hans ankomst är nära. Så dröj icke mer, utan ta tag i den livlina, som Jesus kastar ut till dig just nu. SE TILL ATT DITT NAMN STÅR SKRIVET I LIVETS BOK.  /  Ja, det var mina tankar, och ord till dig denna eftermiddag. Kära Maranatahälsningar från Vanja !!!

10 kommentarer:

  1. Och jag såg en ny himmel och en ny jord där rättfärdighet bor. Och det är de vi längtar efter för vi vet att denna världen den är redan dömd till undergång. Men inte en enda människa behöver följa med denna världen mot sin undergång utan det finns hopp för alla , att om de ber Jesus fräls mej och följer honom och de ord han har givit oss men de är ett måste . Då behöver ingen gå förlorad i en mörk och tidlös evighet. De kanske är på tiden att du skriver en bok om ditt liv.Samtidigt ser man hur Jesus amvänder dig till att lägga fram de du har på ett enkelt sätt fortsätt med de. Osså
    Precis innan jag skulle skicka denna kommentar kom en sång till mig
    Kör
    Säg har jag räddat någon själ från döden
    Och någon syndare från villsam stig
    Jag säkert kunnat göra mer för Jesus
    När han så mycket gjort för mig.
    Vers
    När golgata jag stilla här begrundar
    Och ser vad Jesus gjort för mig
    Då gripes hjärtat av en helig längtan
    Att göra något frälsare för dig
    Vers
    Jag slösat bort så många dyra timmar
    Och get min Jesus några få
    Jag har ej älskat honom som jag borde
    Att så jag handlat kan jag ej förstå
    Vers
    Ej längre vill jag dröja ner i dalen
    Nej uppåt ställer jag min färd
    Jag ville gripas av Guds stora kärlek
    Och vittna om den för en sargad värld

    SvaraRadera
  2. Osså: Vilken underbar sång, och vilka ord. Väl värt att tänka på. Om ändå Människor, kunde få bort slöjan, de har framför ögonen, så de fick skåda in i sanningens, och kärlekens verklighet. Visst ber man hela tiden, både för folk och fä, men det skall går till seger ändå till slut. Alla har sin fria vilja. Någon bok, lär det nog inte bli av, jag har för många stavfel i mitt " vokabulär" Hahaha!!! Men vittnar gör jag, när Anden faller på. Det är viktigt att lyda Gud, mer än människor, därför blygs vi icke heller. Ha en god, och välsignad natt, och tack för din fina kommentar. / Kram!

    SvaraRadera
  3. Tusen takk for et mektig inlegg Vanja!!!!!!!
    Det er så sant det du skriver!!!!!!!

    Det som gjør meg vondt er at det blir værre og værre,og at det ser ut til at myndighetene ikke bryr seg.
    Sønn min fortalte en gang at han hadde sett barn helt ned i 8-9 års alderen som var rusa,og det sent på natta.
    Må Gud hjelpe oss så vi kan hjelpe både de og foreldrene inn på veien med Jesus.AMEN!!!!!!!
    La oss gå i bønn kjære venner!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Det var ord från ditt hjärta som slår för de som far illa! Du pekar på Jesus och räddningen och jag hoppas att många får läsa detta inlägg! Du har nöd för dina medmänniskor och du har nöden där den ska vara, hos de olyckliga och fattiga och sjuka. Hos dem var också alltid Mästarens hjärta på ett särskilt sätt, ständigt närvarande. Jag älskar bilden av Jesus på det fotot med fåren! Den bilden har ett sån kärlek över sig, det är något extra med den bilden tycker jag! Ja, världen är grym, precis så som Jesus sa att den skulle bli. Många människor finns som försöker göra sin röst hörd för de som mår dåligt, men det är som om deras röst drunknar i ljudet från den stora massan som skriker "korsfäst, korsfäst, korsfäst..."
    Tack för ett jätteviktigt och gripande inlägg! Gud välsigne dig du kämpe! Håll ut, du behövs så innerligt mycket! Kram!

    SvaraRadera
  5. Jan Samuel: Otack är världens lön, och det stämmer till punkt och prickar. Men den som har blivit frälst, förlitar sig icke längre på världen, och dess ledare. Vi har Jesus Kristus, som vår Herre, och ledare. Han är den som giver oss allt, som vi behöver. Ja, låt oss nu gå in i bön, för alla sargade, och utslagna människor. Både barn och föräldrar, så att hemmen blir förvandlade. Vi ber, att Guds Ande skall falla, och draga människor till sig. Önskar Guds rika välsignelser, till er alla däruppe i Norge, och en goe klem!

    SvaraRadera
  6. Myrra: Ja, man blir gråtfärdig, när man ser ut, över allt som händer, i världen. Ondskan och råheten, tar över allt mer. Snart lär det bli anarki, innan denne ledare antikrist, dyker upp i sin falska skepnad och förvillar miljontals människor, med en falsk fred. Men vi kristna, får inte förtröttas i vårt arbete, med att ge ut evangelium. Vi får verka, till Jesus kommer tillbaka. I både bön,ord och gärning.Ha en välsignad och underbar dag, där uppe i Arvika Myrra. Vi hörs! Kära Kramar !!!

    SvaraRadera
  7. Du håller ställningarna med ett högaktuellt budskap, bra, mycket bra

    SvaraRadera
  8. Tony: Tack för din hälsning, Vi får basunera ut, det som ligger på våra hjärtan. Och jag kommer att hälsa på, i din nya blogg. " så passa dig " Hahaha!!! Guds rika välsignelser och kram!

    SvaraRadera
  9. Ja det var ett mäktigt inlägg,framsprunget ur ett uppriktigt hjärta!!!Det är viktigt att ha den nöden,för då har vi ett hjärta efter Jesu vilja!!! Kram!!!

    SvaraRadera
  10. Marguerite: Jag får väl säga välkommen tillbaka, efter en lång arbetshelg. ja, det är viktigt att kunna ha nöd, då vet man att kärleken, inte har kallnat...Kramar!

    SvaraRadera