torsdag 15 september 2011

SNART EN MORGON BRYTER FRAM...

GOD MORGON VÄNNER ! VAKNADE IDAG PÅ MORGONEN, TILL DENNA UNDERBARA SÅNG, SOM TONADE I MITT HJÄRTA ...: SNART EN MORGON BRYTER FRAM. JESUS HÄMTAR BRUDEN HEM. INGEN SORG SKALL VARA MER. INGEN SJUKDOM DÄR VI SER. NÄR VI INTAR VÅRT PALATS JERUSALEM... SOLEN SJUNKIT, DET ÄR KVÄLL. ARMA JORD, FARVÄL, FARVÄL. ALL DIN GLANS SKALL SVINNA HÄN. VI BESTÅR I HIMMELEN. DÄR SKALL SÅNGEN BRUSA FRÅN VAR FRIGJORD SJÄL... LIVETS ÄLV SOM KLAR KRISTALL. REN OCH STILLA FLYTA SKALL. VAD EJ ÖGA HÄR HAR SETT. GUD AV NÅD FÖR OSS BERETT. NÄR VI HEMMA STÅR MED SEGERPALM I HAND... BRUDESJÄL PÅ JESUS SE ! HAN SOM DOG FÖR SYNDARE. HAN HAR ÖPPNAT LIVETS VÄG. MED DE SÅR HAN FICK FÖR DIG. DÅ HAN BAR DIN SYND OCH SKULD PÅ GOLGATA.../ AAGE SAMUELSEN.  Ja, dettta är min hälsning till er alla denna dag, och min bön är : VAR REDO MIN SYSTER, VAR REDO MIN BRODER, TY ANSKRIET LJUDER. HAN KOMMER PÅ SKYN.../ KRAM !

14 kommentarer:

  1. Den käre,gamle Aage!!! Ingen har väl kunna skriva sånger som han,födda av Anden!!!Rakt in i hjärtat går det,HALLELUJA!!!......När Morgonen kommer,då blir det jubel och fröjd!!! En fin och välsignad dag,önskar jag dig!!! Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, den har då inte börjat bra, kan jag tala om. Ett blodkärl har brustit i vänster handen, och svullnat upp och blivit blått. Annelie här på jobbet, blev jätterädd och ringde till distriktet. Distriktsköterskan sa att värken kan ev. släppa om man har " tur " efter en vecka. Så gitarren får jag nog lägga på hyllan, ett tag framöver, om inte Herren helar mig förstås. Men jag kan ju spela på tamburinen, med den andra handen istället. Man får inte ge upp!!! Hahahaha!!! / Kram, och ha du en välsignad dag.

    SvaraRadera
  3. Oj,oj,vilken otur!!! Men jag tror att efter bön,kommer handen att läka med hast,och du slipper INTE spela gitarr!!! Det är bara omständigheter!!!Var vid gott mod!!! Vi ses på fredag!!! Kram!!!

    SvaraRadera
  4. Ja, nu sitter jag här igen, med handen i elastisk bandage. Det känns lite bättre, men har svårt med vissa rörelser. Men, men även det är till för att övervinnas. Har varit på Konsum eller Coop, heter det nu ikväll och storhandlat mat. Så vi klarar oss lääänge i morgonkväll på bönemötet här. Hahaha!!! / Kram!

    SvaraRadera
  5. Ja,Aage har skrevet mange mektige tekster,og det stemmer så eksakt,det er Ånd og liv.Halleluja!!!

    Vi skal be for deg søster,og bønnens makt er stor!
    Hilser med Jeremia 33 vers 6,og roper et høyt AMEN!!!!!!!!!!!!!!!
    Hilsen Katthultarn.

    SvaraRadera
  6. Så fint du har här inne på bloggen! Tack för de uppmuntrande orden om det himmelska Jerusalem! Det är balsam för själen att tänka på himlen och det som Gud har berett för oss! Kram och ha en fortsatt fin vecka!

    SvaraRadera
  7. Jan Samuel: Jag tackar för förbön för min hand, och jag tror att Herren kommer att hela mig, eftersom jag behöver gitarren på söndag. Vi skall även ta med dig och din familj i bönen imorgon. Ja, jag börjar redan nu ikväll. 1000-tack för bibelorden och Jesus är dig nära. Goe Klem!!!

    SvaraRadera
  8. Myrra: Hans texter går rakt in i hjärteroten. Det hade varit underbart, och fått sett, och höra honom live. Men jag får väl vänta, tills vi kommer hem, till vårt himmelska Jerusalem. Hihi!! Vi ska även ta med dig i bönen när vi samlas här Myrra. Att Jesus får komma över dig på ett mäktigt sätt. Halleluja!med all sin kärlek. Han vet vad du behöver. Önskar dig en god natt, som även följs av en underbar morgondag.Många kära kramar!

    SvaraRadera
  9. JEG TAKKER DEG KJÆRE JESUS,FOR AT DU SKAL LEGGE DINE NAGLEMERKEDE HENDER PÅ VANJA OG HELBREDE HENNE. I DITT ORD SÅ STÅR DET AT NÅR VI BER VÅRE BØNNER,SKAL VI TRO AT VI FÅR DET,OG DET SKAL BLI OSS GITT.Markus 11 vers 24.
    OG VI TROR KJÆRE FAR,AT DU NÅ SKAL DU HELBREDE VANJA SLIK AT HUN KAN FORTSETTE SIN TJENESTE FOR DEG 100%.AMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    HALLELUJA,GUD ER GOD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hilsen fra Katthult.

    SvaraRadera
  10. HALLELUJA!!! JAG TAR EMOT DIN LÄKEDOM ÄLSKADE JESUS, FÖR DU VILL BRUKA OCH ANVÄNDA OSS I DIN TJÄNST, DEN KORTA TID SOM ÄR KVAR, INNAN DU KOMMER FÖR ATT HÄMTA DIN BLODSTVAGNA BRUDESKARA HEM. VI TACKAR OCH PRISAR DIG FÖR FRÄLSNING OCH LÄKEDOM. TACK FÖR KORSET, TACK FÖR NÅDEN, OCH TACK FÖR DITT DYRBARA BLOD. AMEN!!! TACK ÄVEN FÖR DIN UNDERBARA HÄLSNING JAN SAMUEL. JESUS ÄR MITT IBLAND OSS. OCH DU LEDER OSS JESUS, DÄR VI BEDJANDE GÅR FRAM I SEGERTÅG...

    SvaraRadera
  11. HALLELUJA VANJA,JESUS ER MED OSS OG SER TIL OSS HELE DØGNET, ÅRET RUNDT.
    TAKK KJÆRE JESUS FOR DIN STORE NÅDE,OG FOR AT INGENTING ER UMULIG FOR DEG.DU SVARER OSS NÅR VI KALLER PÅ DEG,OG LEDER OSS PÅ DEN VEIEN DU HAR LAGT FERDIG FOR OSS.
    AMEN OG ET HØYT HALLELUJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  12. Här i Hallsberg heter affären: "Coop Konsum". Så då är det ju båda namnen på samma gång. Det råder väl total förvirring vad affärerna ska kalla sig, de verkar ju inte bestämma sig själva.


    /Andreas

    SvaraRadera
  13. Jan Samuel: Det är gott att få prisa, och tacka Jesus även med bokstäver. Halleluja!!!

    SvaraRadera
  14. Andreas: Va´det inte något som hette : Coop Forum...? Äsch, det spelar ingen roll. Vi säger Konsum helt enkelt. Haha!!! Men det är bra, och billigt att handla där, tycker jag./ kram!

    SvaraRadera