tisdag 13 september 2011

MITT VITTNESBÖRD...

På morgonen manade mig Herren, om att jag skulle ge ut ett vittnesbörd...Det hela började år:1982. En kväll som jag aldrig kommer att glömma. Kvällen innan hade jag haft fest, och den var både blöt och stökig, och slutade med ett praktgräl... dagen efter var jag ledsen och arg, och frågade mig själv: Vad är meningen med livet...? På eftermiddagen kom min syster Helene, Marguerite och sa att hon och hennes svägerska hade varit på ett underbart väckelsemöte, kvällen innan och blivit frälst. Vaaa!!! Jag fattade ingenting!!! Hon frågade om jag vill följa med, för de skulle åka dit på kvällen igen. Och jag sa ja, eftersom jag var så trött på mitt eget liv. Jag har som sagt, aldrig ägnat Gud eller Jesus någon tanke innan, och visste inte mycket vad det handlade om. Men Okej. Vi kom dit, och jag satt ganska långt bak. Predikanten började tala, och den predikan var helt riktad till mig. Hela mitt syndiga liv kom upp. Jag började titta mig omkring och skruva på mig. Tankarna for igenom mitt huvud och tänkte: Hur kan han veta det, jag känner ju inte ens karl´n..? Den kvällen blev jag frälst och överlämnade mig helt och fullt till Jesus, Kristus. Det var en hand som knuffade på mig i ryggen, och jag vände mig om för att se vem det var, men där fanns ingen, en osynlig hand tog tag i mig och förde mig fram för förbön. Det var som alla därinne höll andan, för det hade de inte trott om mig. Men jag blev frälst ! Halleluja !!! Och jag har förstått nu efter alla år, det var inte jag som valde Jesus, utan Han har utvalt och kallat mig, ty Han är den som först har älskat...
Och efter den kvällen, har ingenting mer varit sig lik. Han har trofast funnits vid min sida varje dag, varje natt, ja, varje stund och manat gott för mig. Även om jag har svikit, och gått mina egna vägar ibland, så har vakat över mig, beskyddat mig och gjort så jag har kommit på fötter igen. Och vi har fått vara med om så mycket, under dessa år, min syster och jag. Vi har varit på fängelser, behandlingshem och LP- möten osv..Fått vittna och sjunga om vad Herren Jesus gör... Och för Honom finns inga hopplösa fall. Han är den som gör allting nytt. Ja vänner, min syster och jag kommer att fortsätta att tjäna Jesus med sånger och vittnesbörd, tills dess Han hämtar oss hem...HAN KALLAR ÄVEN PÅ DIG IDAG. TY HAN ÄLSKAR DIG SÅ HÖGT. HAN HAR BYGGT EN BRO IFRÅN MÖRKRET TILL LJUSET. OCH DU KAN GÅ FRÅN SYNDEN OCH BLI TVAGEN REN I HANS BLOD, OCH GENOM HANS SÅR BLIR DU HELAD. SÅ TVEKA INTE NÄR HAN KALLAR PÅ DIG...

16 kommentarer:

  1. 1967 När jag lämnade mig för andra gången till Jesus då menade jag det på riktigt och då håller det sen har han bevarat mig tills denna dag fast jag varit färdig att ge upp många gånger så har han alltid viskat i mitt öra ge inte upp jag är med dig.Osså

    SvaraRadera
  2. Osså: Jesus är den samme igår, idag till evig tid. Halleluja !!! Han kan komma som en stormvind, men även som en stilla susning. Och jag hör Hans röst, i mitt eget bröst. Och Han säger att jag är hans. Sorg och oro fly, för en glädje ny. Vars like där aldrig fanns.../ Herrens välsignelser och kramar!

    SvaraRadera
  3. Underbart Vanja! Han ställde dina fötter på en klippa, han gjorde dina steg fasta, han lade i din mun en ny sång, en lovsång till vår Gud. Kram från Pensionatet

    SvaraRadera
  4. Celia: Herren möter oss alla, på olika sätt. Och det är så underbart. Det gäller att vi är öppna, och tar emot det han vill giva oss. Därför kan vi alla sjunga, en ny lovsång till Hans ära. Ja, vi får bedja med och för varandra. Önskar dig allt gott, ifrån himmelen. Kramar!!!

    SvaraRadera
  5. Underbart att få läsa ditt vittnesbörd. Djupt i synd vi sjunkna var, men Jesus frälste oss, Halleluja!

    SvaraRadera
  6. Ja ganska bra skrivet.





    /Andreas
    PS: Vanja är vacker, fniss! Fast ibland är hon tjurig och elak. DS

    SvaraRadera
  7. Tony: Aldrig glömmer jag den dag, då vid Golgata jag stod. Full av syner, av sorg och nöd. Där Guds Son helt fri från synd, öppnat väg till paradis. Vann en underbar seger i sin död...Jesus kommer snart igen, vilken dag det då skall bli. Då Han tar oss till himmelen.../ Kram!

    SvaraRadera
  8. Andreas: Överallt där Jesus gick, stora skaror samlades. och Han talade till dem livets ord. många sjuka hälsa fick, den som bad fick aldrig nej. mitt i öknen Han dukade ett bord...Tack för din hälsing. Ja, du är alltid lika trevlig! Haha!!! /Kram!

    SvaraRadera
  9. Vanja;Underbart vittnesbörd du delar med dig av!!!Och jag vet ju att det är sant!!! Jag var själv med!!!Den kvällen glömmer jag aldrig!!!.......Kram!!!

    SvaraRadera
  10. Ja hälften jag skriver är förolämpningar, och hälften komplimanger, hehe.

    T.ex. tycker jag det var bra det du skrev häromdagen, som jag tror du raderade sedan. Det var väl sånt som kunde tas som kritik för andra bloggare. Men jag säger ju det att jag tycker det var bra. Sedan annat som du raderat, ja jag tycker mycket av de artiklar du raderar egentligen säger sanningen, men det är nog ändå bra du raderar det, sålänge man hinner läsa innan. Det visar att du har en annan sida tror jag, det är den sidan som jag gillar...den farliga, konstiga sidan, den som går mot PK, emot samhällets normer...



    /Hej. /Andreas

    SvaraRadera
  11. Takk for at du delte dette fantastiske vitnesbyrdet med oss Vanja!!!!!!!!!!!!
    Ingenting er umulig for Gud,og vi må alle fortsette og gå ut med Evangeliet.!!!!!!!
    Jeg ble fyllt av glede og takknemlighet til vår kjære Frelser når jeg leste det søster.
    Igjen,tusen takk,og Gud velsigne deg og dine!!!
    Hilsen Katthultarn.

    SvaraRadera
  12. Marguerite: Ja, det var en kväll, vill jag lova. Först du,sen jag och sedan Kalle. Tänk vad mycket vi har fått vara med om, under åren som gått, och vilken framtid vi går till mötes. Halleluja!!! / Kram!

    SvaraRadera
  13. Andreas: Det var väldigt var du är snabbt framme. Men Pst..." Tala inte om det för någon bara " Hahaha!!! / Kram!

    SvaraRadera
  14. Jan Samuel: Tack för din fina hälsning. Jag har verkligen fått taga del av Herrens, förlåtelse och de himmelska välsignelserna på ett underbart sätt. Och tänk : Den är för alla människor, som kommer till Honom. Ära vare Gud och Lammet. Önskar er alla i Norge, en välsignad god natt klem !!!

    SvaraRadera
  15. Det var ett starkt vittnesbörd! Hoppas att många får läsa det! Gud kallade så tydligt och allt var liksom förberett redan innan du kom dit. Herren bara väntade på dig och ditt ja! Och prisad vare Herren för att du tog emot din Befriare redan då, för tänk så mycket välsignelse du har fått vara till sedan dess! Och ska vara till stor välsignelse nu i de sista dagarna! Kram till dig! Och tack!

    SvaraRadera
  16. Myrra: Ja, livet och vår vandring med Jesus, är: ja, det går inte att sätta ord till det. Men så många fantastiska, och påtagliga upplevelser, vi har fått vara med om. Han stadfäster sitt ord, med under och tecken. Halleluja ! Önskar dig en fin dag med Jesus. Många kramar!!!

    SvaraRadera