tisdag 27 september 2011

KÄRE JESUS, PÅ FOTOGRAFIET...

Frid och god morgon, kära vänner och läsare !!! Denna dag, tänkte jag dela med mig av en stor händelse i mitt liv... Detta foto tog jag nu i år, den 8 september, närmare bestämt. Jag skulle till min syster, och svåger på bönemöte. Vägen dit, består av några vackra sjöar. Men på en ingivelse, stannade jag till just vid den här. Tog fram min kamera, och tog detta foto. Och till min stora häpnad ,och förvåning så fick jag en chock...VEM ÄR DET SOM STÅR DÄR...? Jag visste ju bestämt, att jag hade varit ensam. Jag höll tyst om fotot, tills det var dax för bönemöte hemma hos mig. Då satte jag på datorn och visade mitt foto. Det blev en stor uppståndelse ! JESUS, syns tydligt  på två ställen, i detta foto... Och döm om min förvåning, när min systers pojk John, sa att fotot hette: 2777. Jag har visat det på jobbet, en del ser det direkt, och några inte. Det skulle vara intressant, och höra vad du ser på fotot. Du kan göra en väster dubbelklick, på fotot, om du vill förstora upp det. Ja, tack käre underbare Jesus för att du alltid är med mig... Jag skulle bli glad om du skrev, en kommentar och berättade om du ser HAN... Med detta önskar jag er alla, en fantastisk fin dag tillsammans med vår Frälsare och Fullkomnare / Kram!!!

20 kommentarer:

  1. HALLELUJA VANJA!!!!!!!!!!!!!!!
    JEG SER DET HELT KLART OG TYDELIG!!!!!!!!!!!!!!!
    FANTASTISK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Her er et vers som jeg blir så KRAFTIG minna på til deg nå søster.
    Matteus 5 vers
    8 Saliga är de renhjärtade, de skall se Gud.

    AMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    HALLELUJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ha en velsigna god dag i Jesu Navn!!!!!!!
    Hilsen
    Katthultaren

    SvaraRadera
  3. Ja,jag såg ju det med en gång när du visade mig,och jag blev ju alldeles till mig.....Har skickat det till en arbetskamrat,och de såg ju det också direkt!!!.....Jag börjar få en liten aning om själva hälsningen från Jesus,i och med att Han visar sig på länsgränsen....vi får väl se...vansinnigt spännande är det ju i alla fall!!! Holger Nilsson påminde Kalle nu i söndags,(han var i G:A Hjälmseryd) om att vi ska ta med fotot till Vetlanda Friförsamling i november,så att alla som kommer dit får se det!!! JA,TACK SKA DU HA,JESUS!!!HALLELUJA!!!

    SvaraRadera
  4. PS: Jag nämner bara, att den riktigt uppmärksamme,kan se en pil och en hand som håller pilskaftet framför Jesu ögon....pekandes mot Kronobergs län........DS!!!

    SvaraRadera
  5. Din kommentar gikk rett i hjertet mitt Vanja!!!!!!
    Kjære Gud,dette var et budskap fra vår kjære Frelser direkte til meg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    HALLELUJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Vil dere alle være med å be om at Jesus skal åpne veien for meg nå kjære venner?
    Hilsen fra Katthultaren.

    SvaraRadera
  6. Käre Broder Jan Samuel: Jag blev själv förvånad när jag skrev kommentaren. Guds Ande tog över och fingrarna gick över tangenterna, jag styrde icke över något själv. Men Gud har kallat dig, att gå ut, och utföra Hans vilja, här på Jorden. Och det ligger dolda gåvor, i ditt liv, som skall komma upp, i ljuset. Så därför skall du icke frukta. Gån ut, och bruka dina gåvor, som Herren själv, har lagt ner i ditt liv. Han går med dig, och stadfäster sitt ord, med under, och tecken. Jag skall bedja för dig, och Jesus kommer att öppna nya dörrar för dig, om du är lyhörd, och lyssna till Hans röst./ Gå i Frid ! Klem fra Vanja!

    SvaraRadera
  7. Jeg kjemper en vanvittig kamp her nå,men jeg setter min lit til Jesus!!!!!!!

    SvaraRadera
  8. Jan Samuel: Var stilla hos Jesus. Och du vet: Den kamp vi har att utkämpa, är icke mot kött och blod, utan mot andevärldens furstrar, och väldigheter. Men Jesus vann en tolal seger. Han har trampat på ormens huvud. Han är den som strider för oss. Så tacka han för blodet, så skall andemakterna fly bort. Djävulen går omkring oss, som ett rytande lejon, men han kan inte göra oss något. Han är besegrad. Var glad i kampen, ty då är Jesus dig nära. En ljum kristen, har ingen kamp. Så gläd dig, var stilla, och tacka Gud i livets alla förhållanden, ty Han strider för dig. Klem!

    SvaraRadera
  9. AMEN OG ET HØYT HALLELUJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Det er så sant.Når vi har kamp er vi på rett vei,for den onde prøver og stoppe oss,men,
    DEN ONDE HAR TAPT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    VI ER PÅ DET SEIRENDE LAGET!!!!!!!!!!!!!!!
    HALLELUJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    TUSEN HJERTELIG TAKK FOR OPPMUNTRINGER!!!!

    SvaraRadera
  10. Jan Samuel: HALLELUJA ! Och tack, för din kommentar, och det var välsignat att höra att du ser Jesus på fotot. Det är så stort, så jag kan icke fatta det./ Önskar dere alt gott i fra himlen och en god natt fra Vanja. / Klem!

    SvaraRadera
  11. Marguerite: Tänk vilken nåd, att få vara med om detta stora. Vem vet vad Herren, har i beredskap för oss. Vi har spännande tider som väntar, innan Han kommer på skyn. Vi får vara vaksamma, och lyhörda och blicka upp på vår Förlossare. Önskar er Herrens rika välsignelser, och en god natt. / Kramar!!!

    SvaraRadera
  12. Ja,klockan är nu 21.05. Fotot har varit inne hela dagen.......man kan ju undra...är det bara vi tre som ser det???....Eller är det ingen som vågar skriva en kommentar???......Nu säger jag också God Natt,härifrån Hilleborg...vi hörs i morgon,om Herren dröjer,och vi får leva....annars möts vi därhemma!!! KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  13. Marguerite: Jo då, det finns det. Vi har ju andra, som har sett det och häpnat. Men ibland räcker det inte. Det var många på Jesus tid, som vandrade med Honom, när Han gjorde tecken och under. Men ändå kunde de inte tro...Nu släcker jag för idag, och går till sängs. Ska iväg på en tur i morgon,om inte Herren har kommit förstås. Herren Jesus, välsigne oss alla. Ni finns alla med, i mina böner. Kram!

    SvaraRadera
  14. Nu har jag också sett på fotot! Så märkligt! Jag ser också tydligt kogret på ryggen på mannen som håller i pilbågen! Kogret som han nog har pilarna i och jag ser Jesu ansikte! Vilken märklig bild, Vanja! Vad vill det mena tro? Gode Gud, detta var spännande och mäktigt! Och numret på kortet!!! Det här måste ju ha ett budskap med sig! Och tänk att du såg detta älskade vän! Om du inte hade sagt det så hade jag inte märkt det... men nu fick också jag se detta! Så stort... Kram du välsignade!

    SvaraRadera
  15. Ja jag ser då inte mycket. Men med lite fantasi kan man kanske urskilja ett ansikte på andra sidan sjön där (långt bort). Men det är ju solljuset som faller på några granar. Men visst...

    Varför berättar du hellre inte om det andra som du nämnde på en annan sida som hade hänt? Att din dator slog på sig självt?... Det är spöken det Vanja-panja... (hihi, där fick hon...)


    /Andreas

    SvaraRadera
  16. Och vad är det för speciellt med nr "2777"?...



    /Andreas

    SvaraRadera
  17. Myrra: Helt riktigt. Han kommer gående, upp från sjön, längst ner till höger om trädet. Det kommer nog, att visa sig framöver, vad detta har för innebörd. Det är mycket spännande tider på gång, och det rör på sig i hela Guds skapelse. Önskar dig en välsignad dag, med en kram!

    SvaraRadera
  18. Andreas: Du kan förstora upp fotot, med en vänster dubbelklick, så ser du tydligare. Du har helt rätt. På andra sidan sjön, syns Jesu ansikte. Ena halvan är lätt skuggad. Jag skrev om två bilder på fotot. Och du såg ett av dem. Nummer 2777 som kortet heter, tror jag betyder: Att Jesus uppenbarar sig två gånger på fotot, och sedan att talet sju är ett heligt tal. Prova att titta till höger längst ner på fotot, vid trädet Andreas. Önskar dig Herrens välsignelser och kramar!

    SvaraRadera
  19. HALLELUJA,TACK och LOV,måste jag bara UTBRISTA!!! Jag är så glad att jag är frälst....och att vara frälst gör mig så glad!!! Kram till alla som är inne här!!!

    SvaraRadera