lördag 17 september 2011

BÖNEMÖTET...

Ja, igår kväll, så samlades vi till bön och andliga visor här hemma hos oss. Vi var tyvärr inte så många, men vad gör väl det. Jesus var mitt ibland oss. Och det var så välsignat...
Även hundarna gillar att vara i denna atmosfären...Vi samtalade länge om Jesu tillkommelse...
Ett stort tack till Jesus och till alla er som har bett för min hand. Svullnaden har gått ner och blånaden håller på att blekna bort. Värken känns nästan obetydlig idag...
Så jag spelade faktiskt på gitarren igår kväll. HALLELUJA ! Vilket bönesvar. Det lönar sig att gå till Herren med allt. Så nu ser vi framåt mot Söndag i Vetlanda Friförsamling. Med sånger och vittnesbörd. JESUS LEVER OCH ÄR DEN SAMME. IGÅR, IDAG, TILL EVIG TID....

14 kommentarer:

  1. Ja,1000,1000,TACK för i går kväll!!! Herren var mitt ibland oss,och du slapp inte att spela!!! Ha,hahaha!!!VILKET TACKSÄGELSEÄMNE!!! Det var gott att få sitta och samtala om de Himmelska tingen,och Tack även för lekamlig spis och den varma goa brasan!!!Kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Hej mamma. Tack för ett underbart möte igår! Alltid så härligt o träffa gänget ;) Att du inte la ut bilden på när Helen käkade korv haha (skojar bara) Jättefint o härligt möte! kram

    SvaraRadera
  3. Marguerite: Alltid lika underbart, att få tala om Jesus. Ja, Vi får prisa, och tacka Honom, för att vi har helande i hans sår. Jag fick ingen vila där inte...Hahaha!! Det var ju fantastiskt att även få dela med mig, av mitt naturfoto med Jesus på. Tänk va... Att kunna fotografera JESUS! Han är med oss varje stund. / Kramar!!!

    SvaraRadera
  4. Angelica, min älskade dotter: Ja, det är roligt att samlas omkring Jesus. Han har alltid något viktigt att ge oss, i denna sena tid. Jag hade tänkt lägga ut, Helene med korven i munnen, men när jag tittade i kameran, då var den borta...? Antagligen fick väl Helene hjälp från Jesus, eller tog hon bort den själv, när jag inte såg det. Hahaha!!! / Hämtar dig i morgon gumman. Puss och kram!!!

    SvaraRadera
  5. Ha,hahahaha!!! Där fick ni er,för er elakhet att lägga ut bild på mig,när jag äter korv!!! Ja,ja....SÅ KAN DET GÅ!!! Ha,hahahahahahahah!!!!

    SvaraRadera
  6. Hahahaha!!! Ja, detta är mycket, mycket märkligt...Jag vet att kortet fanns där igår...? Men det kommer väl mer tillfällen ! Hihi!!!

    SvaraRadera
  7. Så flotte bilder av dere Vanja,og så fantastisk at hånden din har blitt bedere!!!!!!!
    Halleluja!!!!!!!
    All ære til vår kjære Frelser!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  8. Jan Samuel: Tack för förböner, det hjälpte sannerligen. Och i morgon styr vi vår kosa, mot Vetlanda och spelar. Jag får väl lägga tamburinen på hyllan i stället. Hahaha!! Nu när jag är helad i Jesu namn. Vi hoppas på att det ska bliva ett frälsningsmöte, där Jesus få stå i centum, och stadfästa sitt ord med under och tecken, HALLELUJA!!! Herren är med dig Katthultarn, och giver dig kraft och styrka. Goe klem till dere !!!

    SvaraRadera
  9. Ja, det syns att ni har det gott tillsammans och Jesus var helt säkert mitt ibland er! Jag blir så glad att läsa om hur ni samlas i hemmen till bön och lovsång. Min man brukade säga när det gällde möten med dålig uppslutning: "Nu gläder vi oss åt de som är här i stället för att irritera oss på de som inte är här"! Och så log han och lyste av glädje! Så tror jag också att det är! Jesus möter oss precis som han har lovat när vi är samlade i Hans namn.
    Ha en underbart välsignad helg i Vetlanda på Söndag. Jag är så glad att läsa om att du kan spela på gitarren igen! Tack Jesus!
    Kramar!

    SvaraRadera
  10. Är du bra på att spela gitarr eller? (lika bra som Lasse Berghagen?, han kan sjunga må du tro)...



    /Andreas

    SvaraRadera
  11. Myrra: Jag håller med om, vad din man sa. Det är ju inte mängden, av människor det beror på. Tack och lov. Men det är så gott, att få samlas i hemmen, må du tro. Det skulle många mer pröva på... Ja, det ska bli en spännande kväll. Jag är laddad med Andens kraft. Önskar dig en skön Söndag och herrens välsignelser. Kramar!

    SvaraRadera
  12. Andreas: Jag spelar inte, och sjunger så bra, som jag själv skulle ha önskat. Men jag sjunger lääänge...Hahaha!!! / Kram.

    SvaraRadera
  13. Tony: Hahahaha!!! Vi lyfter taket, tillsammans med Herren.../ Vi längtar efter väckelse i människohjärtan. HALLELUJA ! AMEN!!! Ha det gott där ni är i kväll. Kram!

    SvaraRadera