måndag 15 augusti 2011

VAR TOG SOMMAREN VÄGEN...

Klockan ringde 05.40. Fy vad trött jag är. Det är lite halvskumt ute. Det regnar och blåser, inte alls roligt att stiga upp. Men hunden måste ut och rastas, innan jag kör till jobbet...
Hösten börjar göra sitt intrång. Äppelträden är igång för fullt...
Och även plommonträdet, dignar av frukter, får väl ha lite koll där, så inte grenarna går av...
Nu ska jag snart köra till jobbet, men först brukar jag ta ett litet mannakorn, som jag har i en skål. Ett guldkorn, som jag kan tänka på under dagen. Idag är det från Jesaja. Kap. 43. vers 1-2.: Men nu säger Herren så, Han som har skapat dig, Jakob, Han som har danat dig, Israel: Frukta icke, ty jag har förlossat dig, jag har kallat dig vid ditt namn, du är min. Om du ock måste gå genom vatten, så är jag med dig, eller genom strömmar så skola de icke fördränka dig; måste du än gå genom eld, så skall du ej bliva svedd, och lågorna skola ej förtära dig... Ja, tack käre Jesus för dessa förtröstande ord. Vilken trygghet vänner, att veta att HAN är med i allt. Önskar er alla en välsignad dag med Herren Jesus...

10 kommentarer:

  1. Ja,jag kände mig precis som på bilden,när jag steg upp kl 5 i morse!!!Det har varit regnigt,mörkt och ruggigt hela dagen. Det var så skönt att komma hem ifrån jobbet,svänga ihop lite mat,krypa under filten i soffan och slumra lite....Så härliga äpplen och plommon!!!Vi har också mycket,grenarna håller på att gå av.....Det var ett välsignat mannakorn du fick i dag!!! Tack för att du delade med dig!!! Kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Förstår precis hur du känner det, själv har jag alltid varit en kvällsmänniska, avskyr att gå upp i ottan

    SvaraRadera
  3. Marguerite: Ja, det var jobbigt att komma upp, men bibelorden har hjälpt mig att ta mig igenom denna dag. Har fått sådana där stickningar bakom ögonen och sveda i halsen. Tur att jag tog en semesterdag i morgon / Herrens välsignelse och kram!

    SvaraRadera
  4. Tony: På sommaren är det ganska skönt att gå upp tidigt, men inte på höst/ vinter halvåret. Tänk: Snart är det dags att ta fram snöskyfflarna igen. Hahaha!! Då får du allt pallra dig opp...Du får ha en fin kväll. Herrens välsignelser till dig och din familj/ Kram!

    SvaraRadera
  5. Nu har vi kommit hem från de skumma löven i Halland. Var på möte i Gullbranna när jag sitter där får jag ett samtal från en av mina medarbetare om att de varit en tjur som stångat ihjäl en lantbrukare så det var bara att fixa hjälp att ta hand om djuren. De första jag tänkte hur hade han det med sin själ sedan fick jag veta att det gavs tid för honom att tänka måtte han ha hört om Jesus och bett en bön .
    Man blir lite shockad de kunde varit en av mina medarbetare.
    Osså

    SvaraRadera
  6. Varför går ni upp så tidigt som femtiden på morgonen? (ska ni mjölka kor, hihi...) .

    Och det där med att rasta hundar. Hoppas inte det är lag på att rasta hundar? (de lär ju knappast dö av att vara inne lite längre nån gång...) .


    /Andreas

    SvaraRadera
  7. Osså: Jag hörde om detta hemska som har hänt, av en arbetskamrat idag. Hon sa att han hann att larma själv, och när sedan räddningen kom fram till olycksplatsen, fann de honom redan död. ( om det nu stämmer ) Jag för min del tror, att varje människa får ett tilltal ifrån Herren, någon gång under sin levnad, på ett eller annat sätt. Sedan är det upp till den människa att själv avgöra, om man vill ta emot budskapet eller inte.../ Jag får väl önska dig välkommen hem då. Vi ska samlas hos Helene och Kalle igen på Fredag kl. 19.00. / Herrens välsignelser och kramar! Ps. Det stavas chockad Osså.Eller hade du en karamell i munnen när du skrev..? Hahaha!!!

    SvaraRadera
  8. Andreas: Det blir så tidigt när man måste jobba Jag har ca: 3 mil att köra. Men det om att mjölka kor, det har jag faktiskt provat på. Fråga Osså bara. För jag va´med och hjälpte han på ett ställe. Hahaha!!! Rasta hundar är väl bra att göra ute, annars blir det ju hundskit inne. Och då hinner man piggna till lite, av den friska morgonluften. TVÅ FLUGOR I EN SMÄLl, så att säga...Guds välsignelse Andreas och stor kram!

    SvaraRadera
  9. Det var ett uppmuntrande mannakorn du fick idag! Men oj vad jag njuter när jag ser på bilderna hur du bor! Varje gång jag ser dem så tänker jag "nu flyttar jag till landet"!!! Skaffar en snäll och go hund, planterar frukträd och buskar, blommor, sitter ute i naturen och lyssnar på fåglarna... åh, vad jag tycker det ser härligt ut! Och vilka stora fina äpplen! Och plommon... ja, ni har det så gott!
    Jag skrattade åt bilden på den trötta gumman, den var bra! Så känner jag mig också på morgonen! Vi är snart pigga igen, det tror jag på! Sänder en piggelinkram till dig!

    SvaraRadera
  10. Myrra: Det är bra med mannakorn, på ett sätt om man har bråttom på morgonen. Då hinner man ändå få med sig ett ord ifrån Herren, att tänka på under dagen. Då får man kraft och styrka, och slipper att se ut som hon, som ligger på sängen. Hahaha!!! Ja, allt har varit otroligt vackert i år. Blommorna och all denna frukt som dignar. Det kanske betyder något särskilt..? Ha en törträfflig dag med Herren Myrra. Kramar tillbaka!!!

    SvaraRadera