tisdag 16 augusti 2011

TÄNK OM...

TÄNK OM... ! Tänk om kan betonas, på två olika sätt. Det kan vara ett önsketänkande, eller att man skall ändra sitt tankesätt. Vad du väljer, bestämmer du endast själv...Mitt vittnesbörd handlar idag om att Jorden suckar och våndas över människors grymheter. Denna egoism, och farande efter egen vinning som breder ut sig på ett katastrofalt sätt över hela världen är skrämmande. Det krigas över vad  som är mitt och ditt på alla områden.. ! Men enligt mitt sätt att se, på saker och ting, är allt till låns och förvaltning under den korta tid vi lever här nere. Vi kan ingenting ta med oss, den dag vi går över gränsen, och får stå framför Gud, som har skapat himmel och jord. Däremot ska vi ära och upphöja, och förvalta vårt pund till Herren, och vara tacksamma för allt, det Han  i sin stora nåd, har givit oss...
Vi lever i midnatts timmen. Är det då inte dags att tänka om...? Och sluta, att strida om förgängliga ting..? Och vända sig till HERREN JESUS och HANS KÄRLEKSBUDSKAP...? Att få se på varandra med kärlekens ögon. Den andliga sanden i timglas rinner sakta ut och försvinner. Jorden förgås, och var skall du tillbringa din evighet...?
Må vi nu lägga bort synden, och ropa till den klara morgonstjärnan JESUS om frälsning och förnyelse. Ty Han kommer snart på en brusten sky, och hämtar alla dem, som har tvagit sina kläder vita i Lammets blod...
Herren bönhöre dig på nödens dag, Jakobs, Guds namn beskydde dig. Han sände dig hjälp från helgedomen, och stödje dig från Sion. Han tänke på alla dina spisoffer och upptage med välbehag ditt brännoffer. Han give dig vad ditt hjärta begär och fullborde alla dina rådslag. Må vi få jubla över din seger och i vår Guds namn resa upp baneret, Herren uppfylle alla dina böner. Nu vet jag att Herren giver seger åt sin smorde, han svarar honom från sin heliga himmel, genom väldiga gärningar giver hans högra hand seger. De andra prisar vagnar, de prisar hästar, men vi prisar Herrens, vår Guds namn. De sjunka ned och falla, men vi resa oss upp och bliva beståndande. Herre, giv seger; ja, konungen svare oss på den tid då vi ropa...

10 kommentarer:

  1. Hei, og takk for koselig hilsen hos meg. En dag jeg har bedre tid skal jeg lese igjennom bloggen din. Ser koselig ut. Og med mange fine vitnesbyrd.
    Ønsker deg en riktig god dag :)

    SvaraRadera
  2. Du är så varmt välkommen Fjordheim, när som helst. Ha en fin kväll /kram!

    SvaraRadera
  3. Så herlig å stikke innom bloggen din!
    Du er så brennende for Jesus!
    Jeg har valgt en litt annerledes blogg,men har Jesus i hjertet!
    Så koselig at du stikker innom meg,og tusen takk for herlige kommentarer!
    Goe klem fra Sol

    SvaraRadera
  4. Ja, så allvarligt detta är! Herren kan komma precis när som helst! Vad jag önskar att fler ville förstå det!
    Kramar till dig Vanja! Tack för att du påminner om att välja livet - medan tid är!

    SvaraRadera
  5. Solstrålå: Jag vet, att Jesus är med dig och hela din familj. Tänker mycket på er. Och ni bor så vackert. Du har en fantastisk fin blogg, och det är bara roligt att kunna få gå in till dig, och skåda allt vackert. Herrens rikaste välsignelser till dig / Goe klem fra vanja!!!

    SvaraRadera
  6. Myrra: Innan jag somnade låg jag och tänkte: Vad är det för mening, egentligen med att hålla på..? Många gånger känns det som om man talade för döva öron. Många förstår nog inte hur allvarligt läget är... Men Jesu kärlek driver oss vidare. Och vi få be att Guds Ande överbevisar människorna om: Synd, rättfärdighet och dom. Herrens välsignelser och kramar till dig Myrra!!!

    SvaraRadera
  7. Guds rika nåd och frid!!!
    Har följt denna hemsida några veckor.. Och tycker den är helt underbar.. Känner att Guds Ande vilar över den på ett speciellt sätt.. Vill lämna en liten hälsning från Hebr 11:16, sista delen.. det står att "Han har ställt i ordning en stad åt dem".. Om jag än går och bereder en plats åt er, skall jag komma tillbaka och ta er till mig, för att ni skall vara där jag är..Joh 14:3. Ett arv som aldrig kan förstöras, fläckas eller vissna och som är förvarat åt er i himlen..1 Petr. 1:4.. Här har vi inte någon stad som består, ´men vi söker den stad som skall komma..Hebr 13:14.
    Önskar Er alla Guds rika välsignelse i Jesu Kristi dyrbara namn!!!
    Maranatahälsningar: Åke Möllesjö
    Ake.M@hotmail.se

    SvaraRadera
  8. Ja,Kristi Kärlek driver oss!!!.....Vi för vår del,kan inte låta bli att tala om,vad vi har sett och hört!!!.....Stå på i Jesu Namn,tills dess att Han kommer!!! KRAM!!!

    SvaraRadera
  9. Åke: Tusen tack, för dina uppmuntrande ord. De kom precis i rättan tid, och jag upplever en stor frid inom mig. Ja, jag säger som min syster: Kärleken driver oss vidare, men helst skulle jag vilja bryta upp, och få komma hem till Jesus, som Paulus säger./ Tack för bibelorden, och sänder Maranatahälsningar tillbaka. Kramar!!!

    SvaraRadera
  10. Marguerite: Ja, det är bara att fortsätta, att vandra på den väg, som Jesus har stakat ut för oss. Vi får vara vakande och bedjande. / Kramar!!!

    SvaraRadera