torsdag 18 augusti 2011

ORDET OM KORSET...

Ty talet om korset, är visserligen en dårskap för dem som gå förlorade, men för oss som bliva frälsta, är det en Guds kraft... Det är ju skrivet: Jag skall göra de visas vishet om intet, och de förståndigas förstånd skall jag slå ned...Ja, var äro de visa ? Var äro de skriftlärda ?  Var äro denna tidsålders klyftiga män ? Har icke Gud gjort denna världens visdom till dårskap ? Jo, eftersom världen icke genom  sin visdom, lärde känna Gud i hans visdom, behagade det Gud, att genom den dårskap han lät predikas, frälsa dem som tro.......
Var skall jag vara i denna världen. Finns det för själen vila och ro ? Sorger som tynger, möter på färden. Finns det från mörkret till ljuset en bro...? Djupt i ditt hjärta har du en längtan. att en gång bli verkligt fri. Bort från all trångmål är din längtan. Hur skall jag frigjord från bojorna bli...?  Är jag allena, helt utan vänner. Finns det då ingen som hjälpa kan ? Vad kan han mena, han som mig känner. Är Jesus vännen, trofast och sann...?  Ordet om korset är svaret till dig. Hör Jesus kallar: Kom nu till mig ! Nu kan du vandra , som många andra. Gå på den smala och levande väg.......

12 kommentarer:

  1. Ja,Tack och Lov,att det finns en korsets väg,över avgunden!!!...........Stort Grattis på födelsedagen!!! Håller du på så här,har du snart hunnit ifatt mig,ha,hahaha!!!En underbart välsignat fin dag,önskar vi här från Hilleborg!!!KRAMAR!!!

    SvaraRadera
  2. Den största gåvan är att få vara frälst och döpt. Det finns inget annat som kan mäta sig med detta. Ja, du får passa dig, så jag inte tränger mig förbi...Haha!! / Kram!!!

    SvaraRadera
  3. Det var en mycket vacker dikt, kanske är det en sång... men vacker var den - och sann! Nu får du äta tårta och fira och fortsätta ha en välsignad födelsedag! Grattiskram!

    SvaraRadera
  4. Ja det syns inte ett dugg att du fyllt 70!...



    /Andreas

    SvaraRadera
  5. Tyvärr kan jag nog inte komma imorgon. Men jag hoppas det blir bättre nästa gång. Ni får ha det så bra på Bönemötet
    Osså

    SvaraRadera
  6. Myrra: Det är en sång, som Aage Samuelen har skrivit. Det är en sådan kraftfull Ande som är utgjuten i alla hans sångtexter. Tårta blir det i morgon på bönemötet Myrra. Jag har varit utbjuden på middag i kväll. Jättegott!!!/ KRAMAR TILLBAKA!!!

    SvaraRadera
  7. Andreas: Tack för komplimangen, kära du. Det var alldeles för mycket....Hihihi!!!

    SvaraRadera
  8. Osså: Det ska du väl inte säga till mig, utan till Helene, det är ju hos henne vi ska vara. Men jag skall framföra detta. / Guds välsignelser till dig!

    SvaraRadera
  9. Guds nåd och frid!!
    Här kommer en härlig sång av Aage Samuelsen:
    1.. I går, idag, till evig tid densamme Jesus är. Han hjälper var och som är i nöd. Vart sårat och vart söndersargat hjärta är han när, Han hjälper själen upp från syndens död.
    Refr: Han lever, Ja, han lever, kan aldrig dö igen!! Han ber för dej som strävar till Far i himmelen. En frälsningsström så ren och klar framväller från hans sår, Och den som tror en härlig frälsning får.

    2. De hungriga han mättar, och den svage kraften får. Missmodig själ blir fylld med segersång. De blinda ser, de döva hör, de lama åter går. De brister ut i jubel gång på gång

    3. Guds nådegåvor delas ut till dem som intet är, De njuter frukten ifrån Kanaans land. Från helgedomen olja flyter till de tomma kärl, Och elden sätter hjärtana i brand...

    "De förlorade skall jag söka upp,dem som gått vilse skall jag föra tillbaka, de sårade skall jag förbinda, och de svaga skall jag stärka" Hes 34:16 Herren är den högste herden 1 Petr 5:4

    SvaraRadera
  10. Anonym: Guds nåd och frid tillbaka. Den brukar vi faktiskt sjunga, när vi är ute och spelar. Den sången är underbar. Ja, alla Aages sånger är underbara. Tusen tack för den fina bibelversen. Vilken vän vi har i Jesus, Han är kärleksfull och god. Som uppresa kan de svaga, ge åt vandraren nytt mod... Önskar dig All Herrens välsignelse och en trevlig helg. /kram!

    SvaraRadera
  11. Jag får be om ursäkt för att jag skrev att jag ej kom . Men eftersom det var ett par dagar sen Helen var inne och skrev något kanske hon inte hade läst vad jag skrivit därför skrev jag på din sida så att någon får reda på att jag inte kunde komma. Jag vet ju inte vem av er som är mest allert.
    Osså

    SvaraRadera
  12. Osså: Haha!! Det skulle nog vara jag i så fall.. Men vi tar med dig i bönerna.! Ha det gott, vi hörs av! /kram!

    SvaraRadera