söndag 28 augusti 2011

JAG FÖRGÄTER DET SOM LIGGER BAKOM MIG...

Se Guds Lamm. Vi får lov att glömma ! Den synd som ligger bakom oss, är sänkt i Kristi blod. Därför kan vi till och med tacka, när vår tanke snuddar vid minnet av den, tacka för syndernas förlåtelse. Gud har glömt den ! Också vi får lov att glömma. Vi får akta oss, för att i hemlighet, hålla fast vid det gamla. Försök att bli löst från det förgångna, i våra hjärtan. Eller är det bara i det yttre vi har brutit med det gamla livet, medan vårt hjärta ännu hänger fast vid det...? Glöm det som ligger bakom, se något nytt har kommit. Annars kan hända, att vi missar målet... Själv säger jag nu som i Fil. kap.3. vers. 13 : jag håller icke före att jag ännu har vunnit det, men ett gör jag : Jag förgäter det som ligger bakom mig och sträcker mig mot det som är framför mig, och jagar mot målet...
Han i nåd för mig vill ömma. Vilken kan åklaga mig ? Vilken vågar den fördöma, som han kallat har till sig ? Om mig syndens minnen smärta, Gud är större än mitt hjärta. Han min trogna suckan hör, och av nåd rättfärdiggör.......

10 kommentarer:

  1. Ja tänk vad svårt en del har det att förstå att vi är syndfria. Vi är inte felfria men att fela är inte samma sak som att synda. Han köpte oss fria ifrån synden som det står. Jag tror att de den svenska kyrkan håller på med där man läser syndabekännelse varje Söndag hindrar många människor som hör på och deltar från att bli fria. Och så sitter man fast i det också.Det är synden som stänger människan ute ifrån himlen och det är den vi måste bli av med. Sen är det bara att vandra vidare som det står i Fil 3:16
    Osså

    SvaraRadera
  2. Osså: Ja, svenska kyrkan är ett kapitel för sig, som har hamnat helt utanför, det sanna Gudsordet. Det enda man kan göra som frälst, är att fortsätta sin väg framåt, mot målet som är: Jesus och hemlandet. Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja,vi förgäter det som ligger bakom och sträcker oss mot det som ligger framför,nämligen vårt hopp,vårt mål,som Jesus i Sin Outsägliga Nåd,har berett för oss!!! HALLELUJA!!!...Tillsammans går vi med lyfta huvuden och blicken fäst på Jesus,Trons Hövding och Fullkomnare!!! Kram!!!

    SvaraRadera
  4. Ja, jag kan bara säga Halleluja och Amen, och gå med. Kramar och Herrens välsignelser!

    SvaraRadera
  5. Att du ändrar sidans utseende hela tiden? Hihi...

    Tänk att med denna skrivstilen som blir nu, ja då kan alla skriva vackert! Hehe...

    Och var får du alla dessa fina bilder ifrån? (trasiga hjärtat, och kronan, t.ex.) . Du kan rita egna bilder, eller måla, och ha sånt på sidan också (?)...


    /Andreas

    SvaraRadera
  6. Tack Andreas! Måste ge dig en komplimang för din fina skrivstil. Hihi!! Ja, rita kan jag lite, men inte via dator. Kan kanske lära mig det någon gång i framtiden, om Herren dröjer / Kramar!

    SvaraRadera
  7. Ja tack och lov för Nåden och förlåtelsen som vi får påminna oss själva om varje gång åklagaren står där och försöker att påminna oss om våra gamla felsteg och synder! Tack för Jesu blod som köpt oss fria från straff!
    Kramar!

    SvaraRadera
  8. Myrra: Hade vi ingen kamp,och allt var frid och fröjd, då kan man börja ifrågasätta, om man verkligen lever nära Jesus. Ja, det gamla är förgånget, TACK OCH LOV! Kramar!

    SvaraRadera
  9. Mycket bra skrivet Vanja! Ja det kan vara lätt det där, att hänga fast vid sina gamla synder fast Gud redan förlåtit - för det handlar ju om att förlåta sig själv också, först då kan man lämna det bakom sig. Forstätt gå framåt i frimodighet!

    SvaraRadera
  10. Härligt att få höra av dig Celia ! Ibland skulle det allt vara bra, med ett radergummi. Men Tack och Lov för Jesu blod. Ja, du har så rätt i, att man måste kunna förlåta sig själv. / Önskar dig en fridfull kväll, på ditt fina pensionat och Herrens välsignelser. Kramar!

    SvaraRadera