måndag 11 juli 2011

VI JAGAR MOT MÅLET...

Men allt det som var mig en vinning, det har jag för Kristi skull räknat som en förlust. Ja, jag räknar i sanning allt såsom förlust mot det som är långt mer värt: kunskapen om Kristus Jesus, min Herre. Ty det är för Hans skull som jag gått förlustig alltsammans och nu räknar det såsom avskräde, på det att jag må vinna Kristus, och bliva funnen i honom, icke med min egen rättfärdighet, den som kommer av lag, utan med den rättfärdighet som kommer genom tro på Kristus, rättfärdigheten av Gud, på grund av tron...
Ty jag vill lära känna honom och hans uppståndelses kraft och få känna delaktighet i hans lidanden, i det att jag bliver honom likgenom en död sådan som hans, om jag så skulle kunna nå fram till uppståndelsen från de döda. Icke som om jag redan hade vunnit det eller redan hade blivit fullkomlig, men jag far efter att vinna det, eftersom jag själv har blivit vunnen av Kristus Jesus...Ja, jag håller icke före att jag ännu har vunnit det, men ett gör jag: Jag förgäter det som är bakom mig och sträcker mig mot det som är framför mig och jagar mot målet, för att få den segerlön som hålles framför oss genom Guds kallelse ovanifrån, i Kristus Jesus...
Må därför vi alla som äro fullkomliga hava ett sådant tänkesätt. Men om så är, att I i något stycke haven andra tankar, så skall Gud också däröver givar eder klarhet. Dock, såvitt vi redan hava hunnit något framåt,  så låtom oss vandra vidare på samma väg

12 kommentarer:

  1. Takk for et velsigna inlegg Annika!!!!!!!!!!!!!
    En velsignelse og begynne dagen med å lese det du skriver!!!!!!!!!!!!!!!

    Idag pøsregner det her på Katthult,så været holder seg stabilt her.HAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!
    Skal være tilsynsfører idag,så det er fint om dere ber om at samværet går greit.

    Ønsker deg og dine en velsignet god dag!!!!!!!
    Hilsen Katthultarn.

    SvaraRadera
  2. Tack för din hälsning Katthult. Tråkigt att det regnar. Här i Småland är det mulet, fast varmt och behagligt. Jag skall tänka extra på dig idag. Haha!!! Jesus lever och är med dig i allt. Kram!

    SvaraRadera
  3. Hur jagas det ej efter gods och guld i våra dar.
    Men jag har valt en annan väg en väg så underbar

    Jag har funnit den goda vägen.
    Jag har funnit Guds väg till frid.
    Jag har funnit Guds väg till seger.
    Under livets hårda kamp och strid.
    Jag har kommit till livets källa.
    Och jag njuter Guds välbehag.
    Jag kom rätt när jag kom till Jesus.
    Och när hans ord blev min lag.

    Jag vunnit har den högsta vinst
    som någon vinna kan.
    I Jesu död för syndare jag evig frälsning vann

    Och var och en som kommer fram till honom med sin nåd.
    Skall finna hjälp och läkedom och nåd i överflöd.

    Det är väl inte ¨så jag känner precis men det är så det är så de så. Och det är för väl att det inte är på våra känslor det beror utan på Guds nåd. Ja ordet gäller i alla lägen.
    osså

    SvaraRadera
  4. Osså: Amen, till ännu en fin sång!!! Och så nu i korus: FRIKÖPT JAG ÄR, MEN EJ MED SILVER, ÅTERLÖST, MEN EJ MED GULD. O, VILKET PRIS, MED DYRA BLODET, HAN UTPLÅNAT ALL MIN SYND...// HALLELUJA! ÄRA VARE GUD OCH LAMMET!!! KRAM!

    SvaraRadera
  5. Ja,låt oss vandra vidare på VÄGEN!!!HALLELUJA!!! Tack för gemenskapen i gårkväll!!! KRAM!!!

    SvaraRadera
  6. Ja jag tänker inte vandra på någonting annat än vägen det blir lättast så liksom.

    SvaraRadera
  7. Marguerite: Tack själva, en räkmacka är ju inte så dumt. I morgon är jag barnvakt, åt lilla Denise hela dagen. Det ska bli roligt. Ha det gott. Kram!

    SvaraRadera
  8. Anonym: På vägen hem, mitt hjärta må du sjunga. På Guds väg ditt jubel här uppstäm, intill den dag mitt öga skådar staden, och Herren själv mig kallar hem...Kram!!!

    SvaraRadera
  9. Ja Amen! Att tillhöra Jesus Kristus, större vinning finns inte! En sådan välsignad sångtext som Osså delade här! Underbart fin! Och den sången "Friköpt jag är" den sjunger vi ofta i vår församling.... kramar!

    SvaraRadera
  10. Myrra: Vad är vinst, om vi vår själ förlorar. I en mörk och tidlös evighet...Nej, endast Jesus vår själ, salig gör...Det finns så många fina talande sångtexter att välja...Ha det gott. Herren välsigne dig. Kram!!!

    SvaraRadera
  11. Thе otheг daу, while I waѕ at worκ, mу cousin stole my iΡad аnd testeԁ to see
    іf it can survive a 25 fоot drοp, just ѕo shе
    cаn be a youtube ѕensation. Μy aрplе ipad is noω destroyeԁ and ѕhe has 83 νiewѕ.
    I know thіs іs entirely off tορiс but I had to shaгe іt with sοmeоne!


    Feel free to surf to my blog post - homedics shiatsu
    Feel free to visit my blog post ; acupuncture for stress

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym: Thank you for your comments, and God Bless You...Hugs!

      Radera