torsdag 21 juli 2011

NATTENS DRÖM...

I natt hade jag en fruktansvärd dröm. Himmel var mörk, samtidigt började den dåna och skifta i färgen, det blev efter ett tag, såsom den började att brinna, och ur detta skarpa sken, framträdde ett vilddjur, som spred ner mot jorden, en fruktansvärd ondska. Alla människor  blickade upp mot himmelen och såg det hemska, och fick panik. Man sprang och gömde sig, men det gick icke att finna något gömställe. Själv sprang jag omkring och bar på ett kinesiskt barn i 6 kanske 8 år åldern. Hon hotade mig flera gånger. Men jag sade till henne: Att jag skulle skicka hem henne, till hennes eget land igen, om hon icke slutade upp med att hota...
Plötsligt öppnade sig himmelen, och det började hagla, fast det var varmt och fuktigt. Människorna försökte ta skydd. Och en fruktansvärd ström gick ut, så att människorna sögs med, mot detta vilddjur. Herrens röst manade, att jag skulle släppa barnet och fortsätta min vandring ensam, men det var svårt. Kraften som gick ut från vilddjuret, var väldig svår att motstå. Jag kände att jag började dras in i denna ström, och jag skrek och ropade på Jesu blod och talade i tungor...../ Ja, där vaknade jag, precis genomsvettig och obehaglig till mods, fortfarande medan jag i nu vaket tillstånd, ropade på Jesu blod. Jag är ännu omtumlad och skakad, efter denna dröm, och vet inte hur jag skall ta det hela än, men det ger sig....Men ett vill jag i allafall varna för. OM NI VISSTE HUR STARK, DENNA ONDSKA VAR, SÅ SKULLE NI BÄVA..../ DET SOM NU GÄLLER ÄR: ATT VARA FAST FÖRANKRAD I VÅR HERRE JESUS KRISTUS, ANNARS DRAS DU MED I VILDDJURETS KRAFT, OCH GÅR FÖRLORAD. / Det skulle vara intressant, om någon som läste detta inlägg, kunde ge mig lite mer info, om du själv har upplevt eller drömt om något liknande. Som av slutning på inlägget vill jag bara säga: HÅLL FAST I JESUS KRISTUS OCH HANS SANNING, SÅ ATT INGEN TAGER DIN KRONA.../Kram och Herrens välsignelser Vanja!!!

14 kommentarer:

  1. Det var en stark profetisk dröm du har haft!!!Man blir omskakad själv,när man läser det!!! Jaa,det är väl en varning till alla,att hålla hårt fast det vi har och vara fast förankrade i Ordet!!!Tack för att du delade med dig av detta....får försöka smälta det nu........Herrens välsignelse och Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Detta var någonting fasansfullt. Än har vi det bra, och många kanske lever i sin "lilla bubbla" utan att märka att det är, fara och färde på väg. Vilka enorma makter som pågår i andevärlden, som kämpar om ens själ. Folk skulle bäva och darra och överlämna sig till Jesus omgående, om de hade fått uppleva och se, det jag fick göra i den här drömmen. Det går knappt att sätta ord till det som händer..Jag ringer i kväll, om Stockholmsresan i morgon. / Kramar!

    SvaraRadera
  3. Förstår mycket väl du vaknade genomsvett efter en sån dröm, vem hade inte gjort det? Men hur fruktansvärda än våra drömmar kan se ut är det inget mot hur det kommer att bli och se ut i framtiden. Själv står jag inför ett stort dilemma, vet inte om jag ska dela det än, kanske kommer... Tänk på Herrens ord: Frukta inte

    SvaraRadera
  4. Tack för din hälsning Tony. I början av min frälsning så kom Herrens ord till mig, ( kommer jag ihåg nu ) när jag läser vad du har skrivit. Och i en syn om natten, sade Herren: Frukta icke, utan tala, och tig icke, ty jag är med dig, och ingen skall komma vid dig och göra dig skada.../ Önskar dig all välsignelser ifrån Jesus. Kram!

    SvaraRadera
  5. På tal om hagel, så tittade jag på TV på kanal 10 igår, det var Holger Nilsson som talade. Han nämnde om hagel stora som "talenter" (eller vad det hette). Och att det i Kina faktiskt hade regnat hagel stora som 30-50 kilo tror jag. Så det kanske inte är omöjligt att det kan bli mer sånt (?).

    För övrigt. Kanal 10:
    http://www.kanal10.se/files/media/webtv/webtv.html

    /Andreas

    SvaraRadera
  6. Andreas: Jag skulle önska att jag hade de kristna kanalerna. Om Herren dröjer och vi får leva, så kanske jag sätter upp en parabol, till hösten. Jag har hört talas om att det har förekommit hagel, på en del ställen. Vi lever i ändens tid, så det gäller att hålla sig nära Jesus. Tack för din hälsning och herrens välsignelse. / Kram!

    SvaraRadera
  7. Hej. Fast jag har inte heller kanal 10. Länken där går till kanal 10:s hemsidas TV-skärm. Det är väl gratis där. Men den skärmen är inte lika stor som en vanlig TV.

    /Andreas

    SvaraRadera
  8. Kära Vanja! Vad glad och tacksam jag är att du skrev ner drömmen medan den var så färsk så du fick med så många detaljer! Så fruktansvärt otäckt att uppleva detta i drömmen, för jag vet ju hur verkligt man tycker att allt är i drömmen, det känns ju precis som i verkligheten!

    Men jag är övertygad om att du utsattes för detta för att förmedla det så som du har gjort! Gud vet vilka verktyg han ska välja när han vill få något gjort och jag har sett ditt allvar och din strävan att hjälpa, varna, uppmuntra och stärka - hela tiden!

    Jag tror att detta inte var en vanlig dröm, Vanja utan något som vi alla ska ta på största allvar! Det är fruktansvärda krafter på gång, men de lindas in så förföriskt så att vi inte ska märka det. Andreas hade rätt om de stora hagel han nämnde i Kina. De vägde så mycket som bibeln har sagt att de ska komma att göra. Vad märkligt att flickan var från Kina... det har säkert något alldeles särskilt att säga.
    Stackars dig vännen som fick gå igenom detta. Men jag tackar dig från hela mitt hjärta för att du delade det! Jag tar det på största allvar och vi lägger in en högre växel för att vittna, varna, försöka öppna ögonen på de som ännu inte anar någon fara, och hålla oss tätt intill vår Herre och Mästare, så ska vi gå mot seger! Så glad att vi har varandra!!! Kram! Gud välsigne dig min vän!

    SvaraRadera
  9. Andreas: Det är så dålig täckning, här ute på landet. Jag har försökt, men när det äntligen kommer i gång, så börjar det hacka, och stanna igen. Känner du igen...Webbsidan kan inte visas, kontrollera internetanslutning..? Haha!! Kram!

    SvaraRadera
  10. Myrra: Idag känns det mycket bättre. Fast jag har grubblat mycket på den kinesiska flicka, må du tro. Och i natt sjöng jag istället, när jag drömde: Profetiona uppfylles, Israel nu fått sitt land. Härlig frukt frambringas där det förr var sand. Fikonträdet står i knoppar, snart i blom det spricker ut. Dessa tecken bådar denna tidens slut. I den sena midnattstiden, står HAN spanande mot jord...Ja du Myrra det är en stor nåd, att få vara med uti i Herrens tjänst, precis som du och de andra gör. Nu åker jag strax till Stockholm med syrran och hennes "gubbe" det ska bli härligt att få gå på lite Maranata-möten igen. Det var ju några år sedan jag var där sist. Vi hörs av och tack för din fina hälsning./ Många kära kramar, och var rädd om dig. Jesu rika välsignelser till dig!!!

    SvaraRadera
  11. Kjære Vanja!
    Leter nå "rundt forbi" for å se om noen kommenterer det forferdelige :massakren og bombesprengningen i Oslo og på Utøya.....
    Så finner jeg det syn du hadde natten før dette skjedde..... Jeg tror du har fått gjennomlide dette så du kan være "en røst som taler i ørkenen....." Lenge siden jeg har vært på mail nå......Må Gud velsigne deg,Vanja!
    Send meg gjerne en hilsen :
    blomstrer.blogspot.com

    SvaraRadera
  12. Kära blomstrer: Det är fruktansvärt det som har hänt. Vi är i Stockholm just nu, hos Maranata-syskonen. Flaggan är på halv stång här idag, och vi har bett för Norge.Och vi få verkligen, gå in i bön för alla drabbade,och att många vänder sig till Jesus. Tack för din hälsning. Gud välsigne dig./ Kramar!!!

    SvaraRadera
  13. En otroligt stark dröm. Vad jag har förstått tror muslimerna på att det ska komma upp ett vilddjur från underjorden (kanske i Mecka) och att de lär sig att detta djur ska de tillbe. Och de är viktigt att de tar hans märke. Utan det märket kan man inte handla och göra affärer nämligen. Låter detta bekant från uppenbarelseboken?
    Blev rätt så skakad när jag hörde detta. Många kommer att förledas med andra ord.
    Men de som är frälsta av Jesu blod ska få ett annat märke, som beskyddar dem. ja Gud håller sin hand över de sina.
    Tack för att du skrev ner din dröm. Får man inte höra det från predikstolarna får vi i alla fall höra det här inne. Kram och Guds välsignelse och frid!

    SvaraRadera
  14. Celia: Jag tackar, för din fina hälsning.Ja, det enda som bär, när allting annat vacklar, är Kristi kors, och blodets säkra grund. Ty allting annat som är byggt utav människohänder, kommer att brännas upp. Må Jesus Kristus, välsigna dig på ett rikligt sätt./ Kära kramar till dig.

    SvaraRadera