onsdag 13 juli 2011

JAG HAR HÖRT OM EN STAD OVAN MOLNEN...

Och jag såg en ny himmel och en ny jord, ty den förra himmelen och den förra jorden voro förgångna, och havet fanns icke mer. Och jag såg den heliga staden, ett nytt Jerusalem, komma ned från himmelen, från Gud, färdigsmyckad såsom en brud som är prydd för sin brudgum...Och jag hörde en stark röst från tronen säga: Se, nu står Guds tabernakel bland människorna, och han skall bo ibland dem, och de skola vara hans folk, Ja, Gud själv skall vara hos dem., och skall avtorka alla tårar från deras ögon. Och döden skall icke mer vara till, och ingen sorg eller klagan eller plåga skall vara mer, ty det som förr var är nu förgånget. Och han som satt på tronen sade: Se, jag gör allting nytt, ytterligare sade han: Skriv, ty dessa ord äro vissa och sanna. Han sade vidare till mig: Det är gjort. Jag är A och O, begynnelsen och änden. Åt den som törstar skall jag giva att dricka för intet ur källan med livets vatten...
Medan skymningen sig sänker, över syndig sargad jord. Är det gott att vara Jesu Kristi brud. Ty vår brudgum snart skall hämta, oss till himlens bröllopsbord, och för evigt skall vi vara hos vår Gud...
Men de himlar och den jord som nu finnas, de hava i kraft av samma ord blivit sparade åt eld, och de förvaras nu till domens dag, då de ogudaktiga människorna skola förgås. Men ett vare icke fördolt för eder, mina älskade, detta att en dag är för Herren såsom tusen år, och tusen år såsom en dag. Herren fördröjer icke uppfyllelsen av sitt löfte, såsom somliga mena att han fördröjer sig. Men han är långmodig mot eder, eftersom han icke vill att någon skall förgås, utan att alla skola vända sig till bättring. Men Herrens dag skall komma såsom en tjuv, och då skola himlarna med dånande hast förgås, och himlakropparna upplösas av hetta, och jorden och de verk som äro därpå brännas upp...
Den som har Sonen, han har livet; den som icke har Guds Son, han har icke livet...Bered dig möta Gud, ej vill du evigt förlorad gå..? Bered dig möta Gud! Dig Jesus kallar nu, säg varför dröjer du..? Kom, skynda in i Hans öppna famn! Han kallar dig vid namn.......

14 kommentarer:

  1. Här var det EVANGELISATION till 100%!!! AMEN;HALLELUJA!!! Tack för ett ännu välsignat inlägg!!! Kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Tack ska du ha syster!!! Vi får alla göra vad vi kan, och ge Jesus äran./ Tommy fyller år idag, så nu vid sju-tiden drar jag med "Bröderna Dalton" in till Växjö och bjuder på fin middag. / Ha det välsignat! Kramar!!!

    SvaraRadera
  3. När jag tänker på himlen känner jag en så stor tröst och styrka, det bästa väntar på oss!

    Och det du säger här är så allvarligt och så tydligt! Det viktigaste av allt har du låtit gå ut från din blogg! Gud välsigne dig min vän! Tack!

    SvaraRadera
  4. Myrra: När jag tänker på himlen, och den nya staden, blir jag så förväntansfull. Vad underbart att få komma dit. Slippa allt våld, krig, orättvisor och hat. Men mest av allt, att få se Jesus, precis som han är. Och sedan få träffa våra nära och kära, som gått före. Tänk vad mycket kärlek som ligger framför oss...KRAMAR!!!

    SvaraRadera
  5. Åhh...du får hälsa och gratta Tommy!!! Jag skulle också gärna haft en kväll med "Bröderna Dalton"!!!Ha,hahaha!!! Kram!!!

    SvaraRadera
  6. Jo jag lever skall snart åka till Skummeslöv. De är ju inte himlen precis men de är vackert där som här. Herren vare med dig han skall bevara din utgång och ingång från nu och till evig tid.
    Underbar kärlek så stor
    Tälj det ännu en gång
    Underbar kärlek så stor
    Väck en odödlig sång
    Änglarna budskapet bära
    Herdarna hänrykta höra
    Syndare kan det ej röra
    Dig denna kärlek så stor

    Underbar kärlek så stor
    Fasten du fjärran är
    Underbar kärlek så stor
    Gud dig ännu har kär
    Kom till den levande källa
    Som ifrån korset syns välla
    Som kan din själ tillfredställa
    Dig denna kärlek så stor

    Underbar kärlek så stor
    Sist uti himlen höjd
    Underbar kärlek så stor
    Bjudes dig evig fröjd
    Frälsad från frestelsen snaror
    Upphöjd från jordlivets faror
    Skall du bland jublande skaror
    Prisa Gud kärlek så stor.

    SvaraRadera
  7. Marguerite: Ja, vi fick en jättefin kväll tillsammans " Bröderna Dalton" och jag. Vi var och åt oxfile´på en grekisk restaurang, som heter Akropolis. Kram!

    SvaraRadera
  8. Osså: Du tillbringar mycket av din tid i Skummeslöv, Det låter skumt...! Haha!!! Önskar dig en skön semester, och tack för ännu en fin sång, som du delar med dig av. Ha det gott i Jesu Namn. Kram!

    SvaraRadera
  9. Är man skum så

    SvaraRadera
  10. Hei søster,og takk for et velsigna inlegg!!!!!
    HALLELUJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jeg ble så fyllt av glede!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Sa jeg skulle gi full opdatering fra turen,
    men nå har dere jo sett det på bloggen til Solstrålå mi,og bedre kan det ikke vises.
    HERLIGE SVERIGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Jeg ønsker deg og dine en velsigna god dag,å hilser dere alle med denne herlige teksten.
    Fant den idag,og den traff meg rett i hjertet,
    så jeg vil dele den med dere alle.
    Gud velsigne deg og dine.AMEN!!!!!!!!!!!!!!!
    HALLELUJA,JESUS ER VEIEN SANNHETEN OG LIVET.
    Hilsen Katthultarn.

    1. Min Gud, när jag betänker
    vad du har gjort för mej,
    vad nåd du städs mej skänker,
    jag får ju allt av dej,
    då blir jag hjärtligt glader,
    då lockas lovet fram:
    jag tackar dej, min Fader,
    jag tackar dej, Guds Lamm.

    2. Du döden för mej smakat,
    du mina synder bar,
    och över mej du vakat
    i alla mina dar.
    Vad hade av mej blivit
    om du ej handlat så?
    Om du ej nåd mej givit
    jag måst i döden gå.

    3. Nu är jag redan salig
    och går till himmelen.
    Jag njuter fröjd otalig
    i Gud, min bäste vän.
    Han själv skall mej bevara,
    hans nåd är alltid ny,
    och hotar någon fara
    till honom får jag fly.

    4. O, skulle jag då sörja
    som har en sådan Gud?
    Nej, hellre må jag börja
    att höja lovets ljud.
    Ja, Herren vill jag prisa:
    hans nåd och trofasthet
    skall bli min nya visa
    uti all evighet.

    Text: Nils Frykman 1876 (34 år)

    SvaraRadera
  11. Osså: Ja, det har alltid varit något visst med dig. Vet du varför..? Jo, för du är unik, och älskad av Jesus. Så de´så...Hahaha!!! Kram!

    SvaraRadera
  12. Katthultarn: Ni verkar ha haft det fint, på er semester, härliga foton. Tusen tack för din hälsning och för den underbara sången. Vi fortsätter vår vandring hem, under jubel och sång!!! Jesus giver oss kraft, för varje dags behov! HALLELUJA!!! Kram!

    SvaraRadera
  13. Himlen vilken härlig syn. Himlen snart så brister syn. Ohh, det ger mig lust att komma dit. Välkända ord från en härlig gammal sång!
    Härligt inlägg! Var välsignad!

    SvaraRadera
  14. Tony: Ja, det är en härlig sång. Den har vi spelat och sjungt många gånger. Och visst längtar man dit...Var välsignad själv, och tack för din hälsning. Kramar!!!

    SvaraRadera