söndag 3 juli 2011

HALLELUJA !!! VI ÄR PÅ HEMVÄG...

Jag vill passa på att tacka alla i vår grupp, för en härlig gemenskap, vi har haft under våren. I morgon börjar min efterlängtade 4 veckors långa semester och önskar er alla en välsignad och skön sommar. Även om vi tar paus, så tar vi ju inte paus från JESUS, utan vi verkar ju för honom även under vår ledighet. Man möter människor, varje dag i olika situationer, så det finns alltid  ett leende och ett uppmuntrande ord, att ge på vägen...Och sen ska det bli spännande till hösten, om Herren dröjer och vi får leva, att se vilka nya dörrar, Han kommer att öppna för oss...Gud välsigne er alla! Kramar!!!
HIMMEL OCH JORD SKALL FÖRGÅS!!!  MEN HERRENS ORD FÖRBLIVER EVINNERLIGEN !!! KÄRA VÄN SOM LÄSER DET HÄR: TA EMOT JESUS I DITT LIV REDAN IDAG! DET MÖRKNAR ALLT MER, OCH MER I VÄRLDEN. FLY TILL DIN FRÄLSARE JESUS, TY HAN ÄR DEN ENDA SANNA RÄDDNINGEN FÖR DIG. DENNA KÄRLEKSGÅVA GAV HAN PÅ KORSETS TRÄ, FÖR ATT DU ICKE SKULLE FÖRGÅS, UTAN HAVA ETT EVIGT LIV. HÖR DEN RÖST SOM NU DIG KALLAR, SE DEN HAND SOM SARGAD ÄR, SKYNDA INNAN NATTEN KOMMER, TILL DEN VÄN SOM HAR DIG KÄR.......!!!
VI SOM ÄR FRÄLSTA, VI ÄR TROLOVADE MED KRISTUS. VI VÄNTAR PÅ VÅR BRUDGUM MED GLÄDJE OCH FRÖJD. HALLELUJA!!! MIDNATTSROPET LJUDER ÖVER HAV OCH LAND...MARANATA!!! KOM HERRE JESUS KOM !!! VEM ÄR DU TROLOVAD MED, MIN VÄN...? JESUS KOMMER SNART, VAR REDO, VAR REDO !   / HÖGA VISAN 1 KAP. VERS 4 : Drag mig med dig! Med hast vilja vi följa dig. Ja, konungen har fört mig in i sina gemak; vi vilja fröjdas och vara glada över dig. Vi vilja prisa din kärlek högre än vin;  med rätta har man dig kär...

10 kommentarer:

  1. Kan man fråga en sak... (som inte har så mycket med denna artikel att göra dock). Var inne på sidan "TILL FYRBÅKEN". Där det nämndes om den s.k. "Hjälparen" som det står om i Bibeln (som kom till Jesu lärjungar).

    Men "Hjälparen", vad är det egentligen? Gud, Jesus, den helige Ande, och Hjälparen? - då blir det väl fyra saker som är heliga? Eller är Hjälparen detsamma som den helige Ande?

    I Gamla testamentet, vad gick de efter då om de inte hade hjälparen då? Ja lagen kanske. Men innan Mose hade kommit med lage då? - folk måste väl haft moral på den tiden med (?). För inte kom väl Mose med moralen (?). De kunde väl bli uppfyllda av den helige Ande då med (i gamla testamentet).



    Hälsningar
    /Andreas

    SvaraRadera
  2. "Men innan Mose hade kommit med lageN då?" skulle det stått i förra. (jämnt ska man behöva skämma ut sig och stava fel, slår vad om att Annika aldrig skriver fel...) .



    /Andreas

    SvaraRadera
  3. Du skämmer inte alls ut dig Andreas. Jag skriver också fel eller stavar fel eller missar några bokstäver ibland.( är väl "ordblind" ) Hjälparen är den utlovade Helige Ande, det är en av treenigheterna. Hjälparen har vi fått för att den ska leda oss fram till hela sanningen. Tänk vad Gud är god. I begynnelsen tror jag personligen, att Gud lade ner i oss vad som är rätt och vad som är fel. (samvete) vad som är gott eller ont. På Mose tid var det profeterna som talade om för folket vad de hade fått ifrån Gud. Uppenbarelser och syner och änglar som kom med bud. Och de fick offra tjurar, bockar och felfria lamm. Men i vår tid behövs det inte, för Jesus dog på korset för alla människor, en gång för alla. Moral och omoral har funnits i alla tider, det finns inget nytt under solen. Frågan är: Vad vill man själv göra med sitt liv..? leva i synd och omoral ? eller ta emot Jesus och leva ett kärleksfullt liv i moral..? Du kan själv be om att bli Andedöpt Andreas. Så får du hjälp och kraft på din väg genom livet. KRAMAR!!! Och Herrens välsignelser till dig!!!

    SvaraRadera
  4. Fint inlägg!!! Ja,du behöver verkligen få lite semester och vila upp dig,det är dig VÄL unnat!!!Men någon semester ifrån Jesus,är det ju inte tal om!!! Ja,vi får se vad som händer.....Kramar!!!

    SvaraRadera
  5. Andreas: Om du läser Apostlagärningarna i kapitel 2,så står det om Den Helige Andes utgjutande!!! Och det fungerar likadant i dag!!! Kram!

    SvaraRadera
  6. Marguerite: När jag körde hem från jobbet idag, så jublade jag. Tänk 4 veckor..!!! Du har ju redan haft 2. Hoppas det var bra på mötet i Gamla Hjälmseryd. Tack för din kommentar och sov gott i Jesu namn. KRAMISAR!!!

    SvaraRadera
  7. Det var så roligt att se bilden från ert möte! Det påminner mig så mycket om Betania i min hemförsamling där jag var med mina tre första år som nyfrälst! Och vilken fin gitarr du har! Ni är så fina och jag förstår vad det måste vara välsignade och fina möten!
    Du är så rak med ditt budskap och det är så bra för precis som du skriver så mörknar det allt mer runt oss i den här världen! Måtte många ta till sig ditt budskap om att det finns räddning i Jesus!
    Om jag förstod rätt så går du på semester i morgon? Då vill jag önska dig en välsignad semester, som du får se tillbaka på med stor tacksamhet!
    Kramar i mängd!

    SvaraRadera
  8. Myrra: Det är alltid roligt, att få komma ut till olika församlingar, och träffa nya människor, spela , sjunga och vittna om Jesus. Att verkligen få väcka liv, i ljumheten som råder överallt. Även i vardagen är det också underbart att vittna naturligtvis. Vi får göra vad vi kan, där vi är satta kära syster. Ps. våra gitarrer köpte vår far till oss, när han levde, så dem vårdar vi ömt, själv var han med och spelade bas, på den tiden. Sov gott Myrra i Jesu namn och kramisar!!!

    SvaraRadera
  9. Okej, tack för svar (Annika och Marguerite).

    Jag har läst i Bibeln förr mer. Men kanske kan slå upp det där Apostlagärningarna kapitel två igen om inte annat.

    Om man redan läst i Bibeln förr, varför ska man läsa den igen och igen?...

    Det där om "andedop", ja det låter otäckt, nä det vet jag inte om jag vågar mig på. Vet inte ens riktigt vad det är (även efter era förklaringar). Men det kanske är så, att det är vissa saker som man först förstår när man erfarit dem liksom.

    Och varför räcker det inte med vattendopet? Måste man döpa sig två gånger (andedop med)...vad jobbigt.

    /Andreas

    SvaraRadera
  10. Andreas: Att ta emot Jesus i sitt hjärta, och begrava det gamla livet, i dopet är helt rätt. Och då får man som gåva, den utlovade Helige Ande, som pant på vårt arv redan här. Anden skänker oss sanningens visdom, kunskap och ljus över bibeltexterna vi läser,det finns och är inget otäckt med det Andreas. Anden är vår hjälpare, här i jordelivet, så att vi inte kommer på avvägar. Det är helt underbart, kan jag tala om. Många kramar!!!

    SvaraRadera