torsdag 7 juli 2011

FUNDERINGAR I HÄNGMATTAN...

Tänk vad livet är härligt och okomplicerat under semestermånaden. Solen, värmen och ljuset, gör att vi blir glada till sinnet. Borta är klockor, stress och alla måsten...
Det är endast vi människor ,som gör livet mer komplicerat än vad det egentligen är...När hösten och mörkret, kommer krypande blir många djupt nedstämda och lider av depression. En del får till och med gå i ljusterapi, för att få upp sin livsgnista igen. Tänk ändå...? Hur viktigt är icke ljuset för oss alla..? Vi lever i en hård, mörk kall värld som är skrämmande. Krig, naturkatastrofer, mord, våldtäkter, svält och fattigdom. Ja, listan kan göras hur lång som helst...Jag undrar inte på att det finns så mycket psykisk ohälsa, här i vårt land. Ligger man inte på topp, så slängs man ut på sophögen, och allt ska bara gå fortare, och fortare. Man vill bara skrika rätt ut: FINNS DET NÅGON DÄR UTE, SOM KAN HJÄLPA MIG...? OCH FÖRSTÅ MIG......? Och det finns en som svarar: JA, JAG GÖR DET......!!!
HANS NAMN ÄR JESUS, OCH HAN ÄR DEN SOM KAN FYLLA HELA DIN VARELSE MED LJUSET, EFTERSOM HAN ÄR LJUSET.......Han är den, som utrannsakar ditt hjärtas djupaste behov. Han känner all din nöd, Han är den ende som vet vad du behöver...Det ingen människa kunde göra, det gjorde Han för dig. Men Herren Jesus har en gång, för alla sagt:  GÖREN EDER ICKE BEKYMMER FÖR EDERT LIV, VAD I SKOLEN ÄTA ELLER DRICKA, EJ HELLER FÖR EDER KROPP, VAD I SKOLEN KLÄDA EDER MED. ÄR ICKE LIVET MER ÄN MATEN, OCH KROPPEN MER ÄN KLÄDERNA ? SEN PÅ FÅGLARNA UNDER HIMMELEN, DE SÅ ICKE, EJ HELLER SKÖRDA DE, EJ HELLER SAMLA DE IN I LADOR, OCH LIKVÄL FÖDER EDER HIMMELSKE FADER DEM. ÄREN I ICKE MYCKET MER ÄN DE ? VILKEN AV EDER KAN, MED ALLT SITT BEKYMMER, LÄGGA EN ENDA ALN TILL SIN LIVSLÄNGD ? OCH VARFÖR BEKYMREN I EDER FÖR KLÄDER ? BESKÅDEN LILJORNA PÅ MARKEN, HURU DE VÄXA. DE ARBETA ICKE, EJ HELLER SPINNA DE. OCH LIKVÄL SÄGER JAG EDER ATT ICKE ENS SALOMO I ALL SIN HÄRLIGHET VAR SÅ KLÄDD SOM EN AV DEM. KLÄDER NU GUD SÅ GRÄSET PÅ MARKEN, VILKET I DAG STÅR OCH I MORGON KASTAS I UGNEN, SKULLE HAN DÅ ICKE MYCKET MER KLÄDA EDER. I KLENTROGNE ? SÅ GÖREN EDER NU ICKE BEKYMMER, OCH SÄGEN ICKE: VAD SKOLA VI ÄTA ? ELLER: VAD SKOLA VI DRICKA ? ELLER: VAD SKOLA VI KLÄDA OSS MED ? EFTER ALLT DETTA SÖKA JU HEDNINGARNA, OCH EDER HIMMELSKE FADER VET ATT I BEHÖVEN ALLT DETTA. NEJ, SÖKEN FÖRST EFTER HANS RIKE OCH HANS RÄTTFÄRDIGHET, SÅ SKALL OCKSÅ ALLT DETTA ANDRA TILLFALLA EDER. GÖREN EDER ALLTSÅ ICKE BEKYMMER FÖR MORGONDAGEN, TY MORGONDAGEN SKALL SJÄLV BÄRA SITT BEKYMMER. VAR DAG HAR NOG AV SIN EGEN PLÅGA.......Låt Jesus bli Herre i ditt liv idag, Så får alla mörka skuggor fly, och du får skåda in i ljuset själv...Gud välsigne dig / Kram!

10 kommentarer:

  1. Ja, det finns garanterat 7 dagar i veckan,som man absolut inte behöver bekymra sig för:Gårdagen,och den är ju förbi.Morgondagen,den har vi ju inte sett,och inte de övriga dagarna heller.Då återstår bara en dag,i dag. Och då hjälper ju Herren!!!....Tack för ett fint inlägg och ha det så skönt i hängmattan!!! Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Så sant, som det är skrivet syster. Tyvärr så äger jag ingen hängmatta,men får väl införskaffa mig en, så det blir riktigt skönt i sommar. Kramar!!! Ps. Det går lika bra med baden-stolen...

    SvaraRadera
  3. Brukar man inte klämma sig med fingrarna i en sån där Baden-Baden-stol?...



    /Andreas

    SvaraRadera
  4. Åh, äntligen får jag hälsa på dig igen! Jag har jobbat hela nätterna och inte kunnat lägga mig förrän efter lunch dagen därpå, så har det pågått i två dygn så jag har inte hunnit med något privat. Men så äntligen får jag lite ro och kan få läsa dina välsignade rop till alla människor över Internet! Jag tror att du når många och jag är så tacksam över dig och din tjänst, din kärleksfylla tydlighet som pekar på Jesus Kristus av all kraft! Hoppas att så många som möjligt ser din blogg, älskade vän! Du behövs lika väl som vi behöver något att lysa oss med i mörkret så vi inte faller illa! Många kramar av tacksamhet! Ha en fortsatt ljuvlig semester!

    SvaraRadera
  5. På folkvavets upprörda vatten
    min farkost så liten sig ter.
    När genom de mörkaste vatten
    gungar fram ingen ljusning jag ser.
    Bland de drivminor många bland klippor och skär
    Genom minspärrar trånga min farkost mig bär.
    Hur kan du vara så lugn någon frågar mig här
    Jo ser du Jesus är med och till himmelen det bär.

    Från skyn ser jag bomberna falla.
    Krevera vid farkostens rand.
    De dånar och vågorna svallar.
    Och jag ser liksom avgundens kant.
    Och jag ryser av fasa men hämtar mig snart.
    Ty i båten är Jesus det är underbart,
    att ha båd lots och konvoj ur den himmelska här.
    Då vet jag säker att resan till himmelen det bär.
    osså

    SvaraRadera
  6. Andreas: Nejdå!!! jag är inte den, som lägger fingrarna emellan...Tror jag! AJJJJ!!! Hahahaha!!! Kramar!!!

    SvaraRadera
  7. Myrra: Ja, vi alla är beroende av ljuset, för att kunna må bra. Det är gott att få vandra med Jesus. Åh, jasså du jobbar nätter ? Det måste tära på kroppen, eller man kanske vänjer sig ? Hoppas du kan få vila upp dig lite nu då. Ha en jättefin välsignad dag kära du. Kramar!!!

    SvaraRadera
  8. Osså: Var det bara 2 versar på den fina sången..? Du verkar ha, en hel del på lager..? Ska bli ljuvligt, att få lyssna på dessa till hösten. Ha en fortsatt välsignad sommar! Kramar!!!

    SvaraRadera
  9. 4 verser plus kör
    Till himmelen de bär

    SvaraRadera