lördag 9 juli 2011

FRÅN EN LERKLUMPS PERSPEKTIV...

Jag är en lerklump, i min mästares hand. Till dig, jag kommer i min nakenhet och skam. Tack Jesus, för att du vill mig forma, när världen runt om mig storma. Med dig vill jag vandra, tills jag himmelen når, och en gyllene krona, utav dig får....Ja, tänk att få vara en lerklump i Herrens hand. Det är Han som vill forma oss till den vi skall vara. Han vill ha vårt hela hjärta och vilja..
Anden är villig, men köttet är svagt. När vi inte är stilla, och lyssnar på vad vår levande Gud vill säga till oss, så uppstår det sprickor hos oss. Ibland så är vår egen vilja större än Guds, och vi hamnar på avvägar. Men Herren krossar aldrig ett sprucket kärl. Han vill börja om igen, och forma dig på nytt. Tänk vilken oändlig nåd...Det finns så många människor som vill forma om oss, att vi ska vara ,och se ut på ett visst sätt. Man ska passa in i denna världen. Man blir ständigt påmind, genom massmedia./ Tv,radio och tidningar och reklam. Man blir pålagd stora tunga ok, på axlarna, så man blir så nertyngd, och ej orka bära allt. Men tänk. Jesus Kristus Han vill forma dig, till ett dyrbart kärl, sätta dig i tjänst inför Honom. Han är den som vill vägleda och lotsa dig igenom en kall, och hård värld. Jesus har givit oss vår fria vilja, det är endast du själv som bestämmer, hur du skall göra med resten av ditt liv. Jesus tvingar sig aldrig på en människa, som inte vill. Men du skall veta, att Han älskar dig, och väntar på just dig, med sin eviga kärlek...
Ligger ditt liv i skärvor..? , Jesus finns hos dig här och nu. Han vill börja om än en gång i ditt liv. Så länge nåden varar, så finns det hopp. Det finns endast två vägar att gå. Den ena leder till helvetet och den eviga pina, och den vägen, är mycket, mycket värre än vad du upplever just nu. Den andra vägen går till himlen, kärleken och ljuset, hem till Jesus som har gjort allt för oss. Älskade vän, tiden är kort, och Jesus kommer snart tillbaka, på en brusten sky. Så förhärda icke i ditt hjärta. Utan tag emot Honom, till frälsning och befrielse. Res dig upp ifrån ditt stoft. Låt Herren få forma dig, till just den Han vill att du ska vara. Ty det kan aldrig någon människa göra...

18 kommentarer:

  1. Ja på tal om att samhället vill förändra folk. Ta t.ex. detta med tidningar: Aftonbladet, Expressen, Hemmets Journal, Cosmopolitan etc. Alla tjatar de väl på folk om hur man ska se ut, hur mycket man ska banta, ständigt tjat om snusk och sex, våldsfixering, etc. Om jag köper Aftonbladet eller HJ är det för korsordens skull (som jag brukar göra), resten av smörjan kunde de kasta...

    /Andreas

    SvaraRadera
  2. I min Mästares hand synes skärvor av ler,av ett käril som misslyckat var. I Sitt hjärta Han sörjer,ty genast Han ser,av förhoppningar inget är kvar.Men i ömmande kärlek Han börjar igen,Han vill skåda Sin avsikt däri.Då Han formar det åter,kanhända det än,dock ett hedersamt käril kan bli!!!....Börja om än en gång i mitt liv,börja om än en gång i mitt liv.Jag vill formas av Dig,av Ditt heliga bud! Gör mitt liv,till ett redskap för Gud!!!

    SvaraRadera
  3. Andreas: Det är så sant, det du skriver. Vi duger precis som vi är. Vi struntar helt enkelt, vad tidningarna skriver, vi gör bara korsorden. Tack för din kommentar, och ha en fortsatt bra kväll. Många kramar!!!

    SvaraRadera
  4. Marguerite: OH, den sången är så underbart talande. Vi skulle ta upp den, när vi är ute. Jesus förmår, om vi kommer till Honom. Ha en välsignad kväll! Många kramar!!!

    SvaraRadera
  5. Va gör du korsord du med Annika?...

    Fast numera har jag inte köpt Aftonbladet på flera år, tycker det verkar vara en massa skvaller och "sensationsiver" de kommer med. Precis som en skvallertidning eller nåt.

    /Andreas

    SvaraRadera
  6. Andreas: Jag bevisar för mig själv att jag klarar av dom. Men jag skickar aldrig in dem, då skulle jag har varit miljonär nu. Och det vill man ju inte bli eller....Hahaha!!! Kramis!

    SvaraRadera
  7. Med kärlek och tydlighet går ditt budskap ut om frälsning och befrielse och jag är säker på att detta kommer att väcka många till eftertanke! Tänk vilken Herre och Mästare vi följer! Tack och lov för frälsningen och för Nåden!
    Guds rika välsignelse önskar jag dig och hela din familj! Tack för allt du ger, min älskade vän! Kram!

    SvaraRadera
  8. Jaja, fast det kostar att skicka in tävlingar (frimärken, 6 kr styck numera).


    /Andreas

    SvaraRadera
  9. Myrra: Det är nåd ut över nåd. Jag vet många som vill lyckas, men brister, även jag själv. Ingen är fullkomlig, men Jesus hjälper oss varje dag.. Det är så märkligt. Jag har bett för en viss person, i över ett år., som jag egentligen normalt sett, inte bry mig ett dugg om. Fick ett samtal med honom ikväll om Jesus. Jag fick vittna vad Jesus har gjort. Han var djupt intresserad. Så det ska bli spännande och se, vad Jesus gör här näst..Ha det gott älskade vän! Kramar!!!

    SvaraRadera
  10. Jasså Andreas...!!! Alltså, skickar du in dina korsord, efersom du vet hur mycket det kostar..eller? Är du miljonär..?

    SvaraRadera
  11. Ja,jag löser korsorden i Hemmets Veckotidning!!! Det finns många roliga kryss där!!! Jag skickar heller aldrig in mina!!! Kram!!!

    SvaraRadera
  12. Inte miljonär Annika - triljonär.
    Mitt problem är att jag inte vet var jag ska gör av alla pengar, det är synd om mig :(


    /Andreas

    SvaraRadera
  13. I din hand o min herre jag lägger mitt liv
    Att din vilja med mig helt må ske.
    Uti hjärta och sinne allt orent fördriv.
    Att din avsikt med mig du må se.
    Jag vill vara ett redskap i tjänst blott för dig.
    För att bära välsingnelsen ut.
    Till en värld som försmäktar på ökentorr stig.
    Jag vill verka tills dagen tar slut.

    Börja om än en gång i mitt liv etc

    Blott ett ler i din hand vill jag vara en dag.
    Med en bön att bli helig och ren.
    Med mitt liv vill jag leva till Herrens behag.
    För att verka för honom allen.
    I hans händer jag vilar så trygg ty jag vet.
    Han ej lämnar de bräkliga ler.
    Förrän målet han hunnit för tid evighet
    Och sin avsikt med redskapet ser.

    Börja om än en gång i mitt liv.
    Börja om än en gång i mitt liv.
    Jag vill formas av dig
    Av ditt heliga bud.
    Gör mitt liv till ett redskap för Gud
    Osså

    SvaraRadera
  14. Hei Annika.
    Ja,der var vi hjemme på Katthult igjen,og det var med et tungt hjerte vi forlot herlige Sverige,men vi drar snart tilbake igjen.
    Vi har hatt en fantastisk tur!!!!!!!!!!!!!!!
    Vi har vært i hver by langs hele kysten,og måtte jo ta turen innom Ullared for og se.Der var det kaos.HAHAHA!!! Men det er jo artig og ha vært der.
    Skal gi full oppdatering senere.
    Hilsen Katthultarn.

    SvaraRadera
  15. Marguerite: Jasså, du kör fortfarande med Hemmets. Jag köper expressens korsordsbilaga, massor med kryss.

    SvaraRadera
  16. Andreas: Ja, det är verkligen synd om dig. Men det kan jag hjälpa dig med. Ge mig bara hälften av pengarna, så kommer det att kännas mycket bättre för dig...Hahaha!!! Kram!

    SvaraRadera
  17. Osså: Den sången är underbar, och särskilt när du sjunger den. Det är sådan kraft och Ande över dig. God Nattkram!!!

    SvaraRadera
  18. Katthultarn: Hjärtligt välkommen hem igen. Du må tro att vi har saknat dig på bloggarna. Ullared!!! Stackars dig...Hahahaha!!! Sverige är fantastiskt. Det ska bli spännande att få höra mer sen. Jesu välsignelser, och god natt. Kramar!!!

    SvaraRadera