torsdag 14 juli 2011

EN SLITEN GRIMMA...

Åh, vad stallet känns ödsligt och tomt nu när mina hästar är sålda. Men de fick varsina toppenhem. Och det är det viktigaste. Min älskade Flemca, som Herren med sin helande hand, fick bota några gånger.
Och min älskade Minna. Vad jag saknar galoppen i skogarna med henne. Hon var lite busig av sig. Haha!!
Jag var så glad, när Tommy ville följa med och rida,alltid roligt med sällskap. Vi tog våra långrundor ihop.  Ja, hästar har alltid varit en del i mitt liv, redan som liten. T.ex. jag och min syster red barbacka på stora Ardennerhästar i Värmlandsskogarna, vi var väl inte mer än 6,7 år då.
Kvar i stallet hänger bara nu: ett par slitna grimmor och ett träns, saknaden efter dom är stor. Hästar är de mest underbaraste djur, jag vet, och kommer alltid vara en del av mig. Kanske fortsätter att rida på Flemca, hon bor ju bara runt hörnet. Sedan kanske det blir Ridskola, Vi får se vad som händer, om Herren dröjer och vi få leva/ Kramar från Annika, Vanja, Andersson..

15 kommentarer:

  1. Ridskola? Men du kan väl redan allt om hästar och ridning (?). (Om hon inte menar att bli lärare alltså).



    /Andreas

    SvaraRadera
  2. Undrar, vad är det för skillnad på grimma och betsel?...


    /Andreas

    SvaraRadera
  3. Och så undrar jag varför Annika har så stora muskler?...


    /Andreas

    SvaraRadera
  4. Andreas: På fråga A: Svarar jag: B, och på C: vet jag inte...Hahaha!!! Nej, skämt och sidor. Att rida på ridskola innebär, att då kan jag fortsätta att rida, och slippa mockningen och alla kostnader som finns med att ha egen häst. Betsel och träns använder man i ridningen. Grimma har man på hästen, när man hämtar den ifrån hagen. Ja, du Andreas. Du har tagit upp mina muskler i en tidigare artikel, Jag vill minnas att jag svarade då: Det beror på att jag är en hårt arbetande kvinna...Man vill ju inte ha "gäddhäng" på gamla dar...Haha!!! Kramar!!!

    SvaraRadera
  5. Vad fina hästar! Jag förstår att du saknar dem mycket, de var ju en stor del av ditt liv! Men allt har en mening och det bästa av allt är att du vet att de har det bra! Tack för att du delade med dig av bilderna!
    Ha en fortsatt fin vecka! Kramar!

    SvaraRadera
  6. Myrra: Jag hade en liten nostalgi tripp idag. (Snyft) Men man får vänja sig./ Ps. de bästa hästar jag någonsin haft. Bortsett från Gumman, min första häst, hon var blind på ett öga. Men vi hade telepatisk kommunikation. Tänkte jag på något, så gjorde hon det. Helt fantastiskt. Kram!

    SvaraRadera
  7. Ja tänk när man red barbacka på vår stora arrdenner hon var bre som en logdörr över ryggen. Vi red utan trens och grimma och nåde den som satt på ryggen när man kom hem och dörren inte var stängd till stallet då gick hon bara in , näsan slickade dörrkarmen och man såg taket och undrade vad som skulle komma , hon stannade inte förrän hon stod i spiltan de var tider de.

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Gäddhäng???.....Är det DET,jag har???......Ha,hahaha!!!.......Fint inlägg,härliga bilder!!! Kram!!!

    SvaraRadera
  10. Nä du har Helenhäng.
    osså

    SvaraRadera
  11. Anonym: Underbara minnen. Det hade inte varit så roligt, att sitta kvar där då, förstår jag. Haha!!! Kram!!

    SvaraRadera
  12. Marguerite: Har du prövat att vispa grädde, för hand...? Gör det får du se, vad som händer. Kommer det som hänger under på överarmen i otakt, med det andra, Då har du gäddhäng. Jag har provat, och jag säger inte ett ord, mer om det som hände. Hahahaha!!!

    SvaraRadera
  13. Anonym/ Osså: Det var modigt skrivet. Men Helene har nog glömt det när vi träffas sedan..Hahaha!!! Kram!

    SvaraRadera
  14. Hrm...här glöms ingenting!!! Jag har minst 2 oplockade gäss med Osså nu!!! Han gillar väl att leva farligt,......tror att han sitter i trygghet nere i Skummeslöv,ha,haha!!! Man vet aldrig vad som kan dyka upp......Vispa grädde för hand???....när det finns elvisp!!!...Näe.....

    SvaraRadera
  15. Hahaha!!! Ja, det ser ut att bli 2 stycken kläm..Aj,aj...El-visp, det kanske dallrar av den med..? Haha!!! Kramar!!!

    SvaraRadera