måndag 13 juni 2011

VAR DAG ÄR EN SÄLLSAM GÅVA...

Var dag är en sällsam gåva ! En skimrande möjlighet !  Varje ny nådefull dag, är ett oskrivet blad, som vi själva få fylla i...Vi lever här på jorden en kort tid, så det gäller att ta vara på livet och hur det levs. Jag själv har valt att följa Jesus, min Frälsare och Förlossare. Ett beslut, som jag aldrig kommer att ångra. Varje ny dag sker det alltid små under, om man är stilla och lyssnar till hans röst. Och hamnar man i trångmål, så finner Han alltid en väg, ut ur den. Jag räds icke för livet och jag räds icke för döden, för jag hör Herren Jesus till. Han är den som fyller mina oskrivna blad med: Kärlek, glädje, trygghet och frid. Han är den som gör min dag ljus, och ger mig alla skimrande möjligheter. Det är nåd utöver nåd.  Och en dag ska jag stå framför Gud och göra räkenskap för alla mina skrivna blad, då längtar jag att få höra: Väl gjort, min trogna tjänarinna, här får du din segerlön, och jag få ta emot min segerkrona.......

15 kommentarer:

  1. Ja,tänk att få höra de orden ifrån Jesus!!! Vilken glädjedag!!! HALLELUJA!!! Herren välsigne dig!!!.....Vi samlas till bön, på Hilleborg på lördag!!! (kanske blir det smörgåstårta,det är ju snart en hel vecka sedan vi åt det sist hos dig,hi,hihihihihi!!!) ORDETS OCH BORDETS gemenskap!!!

    SvaraRadera
  2. Är det tusenskönor där? (blommorna).




    /Andreas

    SvaraRadera
  3. (Det ser du väl Andreas, att det är prästkragar!!!Det syns på prästkragarna!!!Ha,haha!!!)

    SvaraRadera
  4. Helene: Tänk en gång när slöjan brister. Och jag skådar får...Det gäller att fylla sina dagar, med något som består. Kramar!!! Ps. Jag kommer gärna hem till er.

    SvaraRadera
  5. Andreas: Förr i tiden hette vårt hus Kyrkhemmet. Och eftersom vi har kyrkan, precis runt knuten, så är det självklart, att "prästen" har spridit sina kragar, runt omkring här i trädgården. Kram!

    SvaraRadera
  6. Ja den där älvan på halsen

    SvaraRadera
  7. Varför heter dessa fina blommor prästkragar. De har ju inget ont i sig.Synd om dem med tanke på prästerna.

    SvaraRadera
  8. Jaja, jag kan inte så många blommor (men sett de i hela sitt liv har man ju ändå, olika blommor alltså).


    (Men visst kan man tycka de liknar varann? http://sv.wikipedia.org/wiki/Tusensk%C3%B6na).


    /Andreas

    SvaraRadera
  9. Tusen takk for enda et velsigna inlegg Annika.Det er alltid en stor velsignelse og komme inn på bloggen din også.

    Ikveld har jeg et bønneemne.
    Vil dere være snill å be for lillesøstra mi?
    Det ser nå ut som hun må inn på sykehuset igjen.
    Hun er veldig redd,og er nå veldig langt nede psykisk.
    HCG prøvene har nå gått opp igjen.
    Hilsen Katthultarn.

    SvaraRadera
  10. Ja, hej du trogna tjänarinna! Jag tycker du är ett föredöme och till stor välsignelse för så många! Så tänk att få ta emot segerkransen efter att ha fullgjort loppet och få höra de orden! Snart är vi där, min vän! Tack och stor kram!

    SvaraRadera
  11. Fantastisk vacker trädgård, wow!!

    SvaraRadera
  12. Andreas: Du får gå ut och plocka dig en stor bukett med prästkragar, ställ dom på köksbordet i en vas och njut!!! Kram!

    SvaraRadera
  13. Katthultarn: Visst ska jag gå in i bön, för henne. Må Jesus slå en blodsmur omkring henne. Jesus är med er alla.Kram!

    SvaraRadera
  14. Myrra: Du är också en fantastisk tjänarinna!!! Det är en förmån att få tjäna andra människor. Kan man glädja någon, så blir man själv glad. Snart är vi hemma raskt mot målet vi går...Ha en välsignad trevlig dag. Många kramar!!!

    SvaraRadera
  15. Tony: Jag tackar och niger!!! Guds rikaste välsignelser och kramar!

    SvaraRadera