fredag 17 juni 2011

SE JAG GÖR ALLTING NYTT...


Känns ditt liv meningslöst..? Rullar det på i samma gamla hjulspår..? Eller kanske du är inne i en ond cirkel, som du inte kan bryta..? Till dig vill jag säga: VAR VID GOTT MOD ! DET FINNS EN SOM KAN HJÄLPA DIG. OCH HANS NAMN ÄR JESUS ! Han säger till dig: SE, JAG GÖR ALLTING NYTT.  Jag vet hur det är, ty jag har själv, varit inne i en ond cirkel. Ett spritmissbruk, som jag inte kunde komma loss ifrån själv. Men Jesus såg min nöd och förnedring. Han tog mig i sin famn, och gjorde allting nytt. Det gamla blev förgånget, och något nytt fick komma in. Sådan är Han, denne Jesus. Han fördömmer ingen, utan skänker kärlek och nåd. Han är den som kan lösa dig från synden, som så hårt omsnärjer dig och ditt liv. TY DET FINNS INGA HOPPLÖSA FALL. Jesus älskar dig, med en evig kärlek, och Han vill bli din Herde, och leda dig på nya vägar. Du har inte fötts hit till världen, utan anledning, Han har en plan med ditt liv.  Bryt med det onda redan idag. Möt din Frälsare Jesus, och gå in i ett nytt och ljust liv. Han väntar på dig ! Han är den som hjälper dig, och leder dig hela vägen hem... JESUS ÄR VÄGEN, SANNINGEN OCH LIVET, HAN DRAR DIG UPP UR FÖRDÄRVELSENS GROP!  HERREN ÄR MIN HERDE, MIG SKALL INTET FATTAS...Psalm 23.

12 kommentarer:

  1. VILKET UNDERBART INLÄGG!!!Ja,JESUS är den som totalt kan förvandla en människas liv!!! Tänk om man hade upptäckt det tidigare,så mycket skit man hade sluppit gå igenom då!!! Herren välsigne dig!!! STOOOR KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  2. Jag har inte möt någon människa än som inte har sagt varför kom jag inte tidigare. Vidare ja kan jag bli frälst så kan vem som helst bli det. Att få uppleva Jesus i sitt liv blir en sån aha upplevelse så det går ej att förklara men det går att erfara . Tänk om man kunde förstå att allt är utav nåd utan förskyllan en gåva som ej går att betala men man kan ge sitt liv och det är det värt. Jag har en längre tid haft ett böneämne och i veckan satt jag i bilen och bad .Jag sa till Jesus om du vill kan du hjälpa mig det är en enkel sak för dej , men om du inte vill hjälpa mig så kommer jag ändå inte att släppa dig så de så.

    SvaraRadera
  3. Marguerite: Men vi kan använda vårt förra liv, till något positivt, för att hjälpa andra. Men jag håller med dig, tänk vad mycket elände man hade sluppit, om man vetat om, att det finns frälsning. Ps. Hoppas du har laddat upp nu, till i morgon kväll. Herren välsigne eder alla! Kramar!!!

    SvaraRadera
  4. Anonym eller Osså: Har man en gång fått möta Jesus, så blir man aldrig densamme igen. Han är sanningen. Kram! Ha en bra kväll, med Jesus och familjen!

    SvaraRadera
  5. Ja,precis!!! Det är den enda välsignelsen med det gamla livet,att man har förståelse och kan hjälpa andra.......Kramar!!!

    SvaraRadera
  6. Åh, vad mitt i prick du har presenterat räddningen! Så exakt, ärligt, lätt att förstå och mycket, mycket allvarligt! Måtte många komma in och läsa din blogg, kära vän! Detta är en hel predikan i ett kort stycke! Kanonbra och räddningen för den som sitter fast... tack älskade vän för allt du gör för Guds rike!
    Många kramar! Önskar en välsignad helg!

    SvaraRadera
  7. Tusen hjertelig takk for ditt inlegg Annika!!!!!!!
    Ingenting er umulig for Gud.
    Når jeg nå på morgenen sitter å leser det du skriver,blir jeg rørt,OG ENDA MER GLAD I JESUS!!!

    Det som er umulig for mennesker,er mulig for Jesus,og som du skriver,han gjør alle ting nye.
    HALLELUJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    All ære skal selvfølgelig Jesus ha,men jeg må også få si,at du kan være kjempestolt av deg selv søster!!!!!!!

    Idag takker jeg faktisk Gud for alt det vonde jeg har opplevd,for som du skriver,vi kan hjelpe andre mennesker på en helt annen måte.Vår ærfaring med livet kan man ikke lære på en skolebenk,så takk kjære Jesus!!!!!!!!!!!!!!

    Igjen vil jeg takke Gud for dere alle, mine kjære Svenske venner,og må Gud rikelig velsigne dere alle,med alt godt fra Himmelens land.AMEN!!!!!!!
    Ha en velsigna god helg,i Jesu navn!!! AMEN!!!!!
    Hilsen
    Katthultarn.

    SvaraRadera
  8. Marguerite: Man känner en stark kärlek, för alla "missanpassade" i samhället. Och här har vi en stor uppgift. Och vi vet att Jesus leder oss. Han är den som för oss ut, på förbränd mark...Jesus lever. Halleluja!!! Kram!

    SvaraRadera
  9. Myrra: Javisst!!! Så enkelt och lätt vår Jesus har ordnat allt. Vilken gåva. Det är bara att tacka och ta emot, utan några krusiduller. Det är bara människan, som ska krångla till allt, och göra det svårare för sig. Jesus är idel nåd och kärlek och sanning och liv...Önskar även dig en jättefin helg i Jesu Namn. Himlen är öppen över dig Myrra.!!! Många kära kramar!

    SvaraRadera
  10. Katthultarn: Det är helt sant! För den som älskar Gud, samverkar allt till det bästa. Vi kom till honom med vår " syndasäck" och fick lägga ned den vid korsets fot. Halleluja! Vi blev fria i Kristus. Ja, vi använder vårt gamla liv till förståelse för andra, eftersom man känner gemenskap med varandra. Vi får tacka Jesus, för alla människor. Det är gott att veta, att vi ha varandra Katthult. Herren välsigne er alla!!!! Nu må vi gå ut, och göra Herrens vilja! Kära kramar från Småland!

    SvaraRadera
  11. Det är så lätt hänt att man faller in i ett mönster av att allt bara går sin gilla gång, det mesta känns tröstlöst och meningslöst, jag vet vad jag talar om. Orden var vid gott mod är ord som vi kan bekänna oss till, just därför att Gud är Gud och han är god

    SvaraRadera
  12. Tony: Det finns nog ingen människa, som icke har varit prövad. Men ur all sorg, smärta och bedrövelser, så får vi kraft av Herren att vandra vidare, med nya tag. Så därför, är vi vid gott mod. Tack för din kommentar, och Guds välsignelser. Kram! Ps. En dag så stannar hjulet på "full pott" Haha!!

    SvaraRadera