onsdag 29 juni 2011

NU HAR JAG GJORT DET...




PREMIÄRDOPPET!!! I kväll gick Tommy, Palle och jag ner till sjön. Den ligger bara en liten grusväg bort. Solen gassar än och klockan är 19.30 och det är 23,8 grader varmt.  Det var inga problem att få i Palle, han tyckte att det bara var skönt. Eftersom Tommy hade feber och inte kunde bada, så fick han ta kort istället. Underbart att få simma en stund. Det är så vackert och lugnt här nere, eftersom det inte är någon direkt badplats här, utan mer för båt och fiske. Badplatsen ligger annars på andra sidan av sjön. Ja, detta var sommarens första härliga dopp, som kommer att följas av många fler under sommaren, hoppas jag. Ha en fortsatt härlig kväll alla ! Kram!!!

14 kommentarer:

  1. Men ohhhh, vad ljuvligt! Vilka omgivningar! Vilka härliga bilder! Tänk jag hade två labradorer, far och son var det. De älskade också att bada, och ditt badland, påminner precis om vårt badland som vi hade då! Det var så roligt att få se på bilderna! Tack ska du ha! Kram till dig och nospuss till Palle!

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen ljuvligt Myrra. Vi hade hela stället, för oss själva. Har du inga djur nu då..? Önskar dig en solig dag med Herrens alla välsignelser. KRAMAR!!!

    SvaraRadera
  3. Hallå,hallå,här nu!!! Vadå bildbevis??? Hur ska vi andra kunna veta,att du verkligen doppade dig???....Stå i vattnet med linne på mig,kan till och med JAG göra!!!..........skojar bara,jag litar på dig!!! Jättefina bilder!!! Hälsa fotografen!!! Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej!!! Det var tur att jag inte följde med dig till Plantagen i dag.De ringde ifrån Specsavers och sa att mina glasögon kunde hämtas..........Vi hörs!!! Kram!!!

    SvaraRadera
  5. Marguerite: Du får gärna fråga Tommy. Jag har ett foto, där jag dyker upp ur vattnet. Men den minen och vattnet som jag fick i näsan,vill jag inte visa. Hahaha!!! Kom hem ifrån Växjö precis. Så nu ska jag ut och plantera mina blommor. Sedan blir det nypotatis, lax, ägghalvor, grönsaker och kall romsås...Kram!

    SvaraRadera
  6. Jaha..! Då kanske du "SER" Tony Malmkvist i Vetlanda med dina nya glas. Haha!!! Vi hörs! Kläm!

    SvaraRadera
  7. Är det inte svinkallt i vattnet?...

    (Själv kan jag inte simma, så det får nog vara).




    /Andreas

    SvaraRadera
  8. Och ja just det - mer naket tack.





    /Andreas

    SvaraRadera
  9. Det är väl inte svinkallt med vinterpälsen på.

    SvaraRadera
  10. Andreas: Du får komma hit, så kan jag lära dig simma. Kallt var det inte, fråga Palle, det är ju han som bär päls.Hahaha!!! Den var rolig. Kram!

    SvaraRadera
  11. Trots att jag hämtade och hade mina nya glasögon,kunde jag inte SE, Tony Malmkvist någonstans!!! Ha,haha!!! Kram!!!

    SvaraRadera
  12. Det var ju tråkigt. Vad vore Vetlanda utan honom..? Sitter med kaffekoppen och tittar på alla mina nyinköpta blommor. (Fint) Det har störtregnat, och nu har det börjat åska också. Så nu släcker jag ned datorn, och säger Herren är med oss allihopa. Kram!!!

    SvaraRadera
  13. Jag är ej ensam nej jag har ju Jesus.
    Han följer vid min sida vart jag går.
    Han leder mig och länkar mina öden.
    Och vem som vill kan samma nåd undfå.
    Vär finns en vän så underbar som Jesus.
    Så trofast och så kärleksfull som han.
    En sådan vän i med och motgång lika.
    Jag ej i hela vida välden fann.

    SvaraRadera
  14. Det är så tryggt att gå vid Jesu sida. Han är med i både genom eld och vatten...Kram!

    SvaraRadera