lördag 4 juni 2011

MIN DRÖM...


Jag tog upp min dröm, i den  blogg jag hade innan. Men den kom åter upp igen. Jag ska dra den i korthet bara: Vi skulle till ett möte och spela. Men där i hallen, så dog jag. Allt blev mörkt och jag kände hur jag for ut ifrån mitt huvud. Kom till en mur. Försökte att klammra mig fast där. Men började sjunka i detta nattsvarta mörker. Det var ångerstladdat. Plötsligt hörde jag en stark stämma som sa: Sjung Annika sjung. Jag började att sjunga, då steg jag uppåt istället. Hamnade  på ett berg, och blev ställd på en platå. Nedanför gick en grusväg, och en stor strid av människor var på väg nedåt. Det hälsade och ropade och vinkade åt mig. Hej Annika följ med oss. Jag ropade tillbaka: Nej , jag skall uppåt. Jag tittade uppåt, och såg den branta, snåriga smala väg, som var kvar, och hur svårt det än skulle bliva, så var det min väg. Jag kände mig så fruktansvärt ensam...Ja, det finns mycket mer att skriva, men jag stannar här. Vad jag vill säga är: Jag är alltså kärringen mot strömmen. Och det jag vill säga till dig är: Tänk först innan du handlar. är detta Guds vilja eller människors ? Det är så mycket som vill förvilla idag. Det finns så många HJÄRNTVÄTTARE ute i världen, som vill förvränga ditt sinne, hur du skall vara och hur du skall agera. Jag råder dig att blicka uppåt, se på Jesus, din fullkommnare och förlossare. Han hjälper dig, och Han vill leda dig, på rätta vägar, för sitt namns skull. Bliv det Kristusbrev som Han vill, Han är den som vill forma dig. Människor av världen flyter med strömmen, men vi som är frälsta utav bara nåd, vi vet bättre. Människor lägger mycket skuld och ok, på andra. ( människolagar ) Men Jesus Kristus är KÄRLEK, NÅD OCH FRIHET. Han är den som lyfter av din börda. Så glöm vad dessa nya, framgångsteologerna säger. Så älskade vän, gör som många med mig: GÅ MOT STRÖMMEN. GUD VÄLSIGNE DIG.......

7 kommentarer:

  1. JAA...jag är också "KÄRRINGEN MOT STRÖMMEN"!!! HALLELUJA!!! Vi strävar mot målet som hägrar därovan!!! KRAMAR!!!

    SvaraRadera
  2. AMEN! Vilken mäktig dröm! Tack för att du delade den, den berörde mig djupt. Du som tjänar Gud med sång och musik - du är mitt i Guds vilja! Så många går vägen fram bara där andra går, vill inte skilja sig mot mängden och går kanske ett helt liv utan att tänka efter först - innan handling! Åh om många ville inse dina ord som du särskilt poängterar i ditt inlägga att Jesus Kristus är Kärlek, nåd och frihet! Vilken Mästare vi följer! Kram, kram! Önskar dig en välsignad sommardag!

    SvaraRadera
  3. Testar skriva...





    /Andreas

    SvaraRadera
  4. Kankse det går att skriva som "Anonym" då...

    Skönt att vara anonym nån gång...

    Och nån måste ju attackera Annika och vara allmänt elak, annars kanske hon "sover" när Jesus kommer...




    /Andreas

    SvaraRadera
  5. Helene: Ja, du om någon är väl kärringen mot strömmen. En kär kärring. Hahaha!!! Hoppas du fick en toppen dag idag med familjen. Kram!

    SvaraRadera
  6. Myrra: Ja, jag får mycket av vår Herre om nätterna. Nyligen fick jag även en syn, som jag tänker dela med mig av, vid ett senare tillfälle. Men denna dröm, har etsat sig fast på näthinnan, och oftas blir det så, när man får något speciellt av Jesus. Det har varit en ljuvlig dag. Har legat vid dammen och solen har fått värma upp mina stela värkande leder. Det är min medicin. Gud välsigne dig kära Myrra och tack för din kommentar Kramar!!!

    SvaraRadera
  7. Andreas: Oh, vad roligt att du hittade mig igen. Ja, det har varit mycket strul i bloggvärlden. Jag är glad att jag kunde komma igång igen. Jo, jag har saknat din "ironi" lite. Hahaha..!! Jag hoppas du tittar in fler gånger. Gud välsigne dig. Kramar!!!

    SvaraRadera