tisdag 28 juni 2011

GYLLNE MORGON...





Var ute tidigt på morgen med hunden. Vi har fått ett underbart soligt och varmt väder äntligen. Då går det inte att ligga och dra sig...Palle och jag möttes av denna gyllne morgon: Fågelsång, dofter från blommor och nyslaget hö. (Det kallar jag för riktig sommar). De gamla ekarna står stolta, och lyser med en fantastisk fin grön färg. Det gör lite ont i hjärtat, när jag ser våra hagar, det växer igen så snabbt nu, när jag inte har hästarna kvar längre...(saknar att rida) Visar även ett foto på Caltex-macken, synd att de inte säljer någon bensin. Jag bor nämligen granne med den. Men visst är det nostalgi. Vi börjar med Bergveckan nu på lördag. Nostalgi med mopedrally, utställningar och fiket öppnas under några veckor i byggdegården. Ja, så här blir det verkligen liv och rörelse ett tag framöver. Kram!!!

20 kommentarer:

  1. Vad vackra bilder!!! Det är faktiskt roligt att se. Själv har jag legat och dragit mig,ätit frukost och läst tidningen där vi satt i går,du och jag!!!HÄRLIGT!!! Kram!

    SvaraRadera
  2. Hahaha!!! Okej! Jag tyckte att någon satt, och pratade om motion igår eftermiddag...? Men det går ju även bra, på kvällstid. Själv har jag parkerat mig i en baden-badenstol, under den stora boken. SKÖÖÖNT!!! Ha en fin dag och kram!

    SvaraRadera
  3. Ha,hahahaha!!!! Du får läsa mitt senaste inlägg........Ha det så skönt,det är du väl värd!!! Kramar!!!

    SvaraRadera
  4. Jag var inne och läste ditt inlägg.(Kanon) Du får verkligen till det, på ett humoristiskt sätt. Hahaha!!! Ska gå ner till sjön ikväll och bada, få se om Palle vill doppa sig också. Han är en badkruka. Får ta med kameran, så det finns bildbevis Ha det!! Kram...

    SvaraRadera
  5. Jaa,det vill till att du har kameran med,så att vi verkligen kan SE,att du badar!!! Hi,hihihi!!!Kram!!!

    SvaraRadera
  6. Tycker inte om för mycket värme. Man kan lida när det är för varmt. Tänk också på gamla människor som kan dö av värmen (trodde ni om nån borde förstå sånt).

    Caltex-macken? Var du med på den tiden eller? Hur gamla är ni egentligen?...



    /Andreas

    SvaraRadera
  7. Andreas:Självklart var jag med på den tiden!!! Jag är ju från 1700-talet!!! Hi,hihi!!! Kram!

    SvaraRadera
  8. Vi var på esso-mackens tid. Och jag är från urminnes tid, ska du veta.Åldern har egentligen ingen betydelse, huvudsaken är att man har lämnat sitt hjärta till Jesus.

    SvaraRadera
  9. Vad roligt att det blir fart och fläkt! Mopedrally, jag tycker det är så roligt med allt gammalt! Och Caltex-mack, man blir nostalgisk! Vad härliga bilder du har! Jag förstår att det känns tomt efter hästarna. Men säkert är det en mening med allt och du är till så stor välsignelse min vän! Du betyder så mycket för så många! Kramar till dig!

    SvaraRadera
  10. Myrra: Mopedrallyts deltagare ökar från varje år,så snart får man inte plats här. Hahaha!!! Men det är jätte skoj. Jag kan ju gå bort till Flemca och rida. Men det känns så jobbigt, just nu. (men vi får se) Ha en fin dag och många kramar!

    SvaraRadera
  11. Nu är jag "tebakes"som följare!!! Fattar inte vad det är med datorn!!! Värmeslag????? Kram!

    SvaraRadera
  12. Ja, nu vill vi inte ha mer strul. Häll kallt vatten på den då..Hahaha!!! Kläm tebakes!!

    SvaraRadera
  13. Kul med alla dina fina sommarbilder, får nog lägga ut lite mer jag också. Men jag tror att du har bättre kamera

    SvaraRadera
  14. Jag laddade ner det där som du sa,men då kunde jag inte kommentera eller göra någonting!!!

    SvaraRadera
  15. Ni skall låta bli att klämmas.

    SvaraRadera
  16. Ha,hahaha!!! Här klämmer vi till så mycket vi vill!!! Ojdå,det rimmade ju!!! Ha det så gott i värmen,Osså!!!

    SvaraRadera
  17. Marguerite: Jag tycker i alla fall att det ser ut som du kunde kommentera..? Ni tycks ha kul på min blogg, medan jag är borta och badar. Hahaha!! KLÄM!!!

    SvaraRadera
  18. Tony:Du tar väl fina foton, du också. Hon var så stilig din fru, när hon svingade golfklubban. Kram!

    SvaraRadera
  19. Osså: Jag sänder dig många klämmor...Va kan man skriva så..? Få se nu..hm. En kläm och många klämmor??? Hahaha!!!

    SvaraRadera