onsdag 15 juni 2011

FRÅN DÖD TILL LIV...


Med smorda ögon och en välsignad tunga, kan jag blicka tillbaka på mitt liv. Jag gick ifrån döden och kom till Jesus, som gav mig livet. Jag blev frälst, jag blev döpt, och jag lever i Andens nya liv. Och min bön är: Att det skall bli väckelse i bloggvärlden, att människor får uppleva ett Gudomligt ingripande i sina liv. För vi vet att Jesus skall komma tillbaka. Och det sker i atoma...När du minst anar det, så kommer Han. En stor skara ifrån jorden har ryckts bort och kommer att saknas. Och när Guds Ande är borttagen ifrån jorden, så bryter det verkliga helvetet ut, det kommer att bli fruktansvärt för dem, som har lämnats kvar.  Jesus säger: Se, jag står för dörren och klappar, om någon lyssnar till min röst och upplåter dörren, så skall jag gå in till honom och hålla måltid med honom, och han med mig...Den som vinner seger, honom skall jag låta sitta med mig på min tron, liksom jag själv har vunnit seger och satt mig med min Fader på hans tron. Vi har ett varnande exempel i bibeln, om de 10 jungfruna. 5 var redo och 5 var oförståndiga, vilken grupp vill du ställa dig till...?  Vi vet att vedersakaren, djävulen, går omkring såsom ett rytande lejon och söker vem han må uppsluka. Stån honom emot, fasta i tron, och veten att samma lidanden vederfaras edra bröder här i världen. Men all nåds Gud, som har kallat eder till sin eviga härlighet i Kristus, sedan i en liten tid haven lidit, han skall fullkomna,stödja, styrka och stadfästa eder. Så älskade vänner som läser detta inlägg: IDAG ÄR FRÄLSNINGENS DAG !  OM MORGONDAGEN VETA VI INTET ! Så lägg då bort all ondska och förtal och allt svek, så ock skrymteri och avund och allt förtal. JESUS KOMMER ! JESUS KOMMER ! JESUS KOMMER ! DET HASTAR ! VAR REDO OCH KOM TILL LIVET ...

28 kommentarer:

  1. Ja,det är ett allvarligt,aktuellt och angeläget budskap,som du lagt ut i dag!!! Tiden försvinner så fort,vår grannes son dog ,40 år gammal, väldigt hastigt nu ,natten till söndag. Våra dagar är räknade ,står det,och vi vet ingenting om morgondagen.Det gäller att ha sin sak klar med Herren och människor runtomkring. Herren välsigne dig,för att du går ut med budskapet om Hans snara tillkommelse!!! Kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Marguerite: Grannens son dog? Hur många av dina och Annikas vänner dör egentligen? Det verkar ju vara begravningar varje dag?? Er tillvaro borde ju vara hemsk med alla olyckor...


    /Andreas

    SvaraRadera
  3. "Och det sker i atoma...När du minst anar det" (från artikeln). Va? Vad betyder atoma...




    /Andreas

    SvaraRadera
  4. Marguerite:Det är djupt tragiskt, med din granne. Men hon vet att vi finns till hands. Dö ifrån kroppen, skall vi alla göra, om inte Jesus kommer innan. Och då är det gott att veta, att vi har valt livet. Vi har valt Jesus! Ps. Jag ser fram mot bönemötet på lördag. Kramar!

    SvaraRadera
  5. Andreas: Ibland känns det som man vandrade i dödsskuggans dal. Men med oss, går vår Frälseman Jesus, då behöver man inte frukta. Han skänker oss allt, som vi behöver, för varje stund. Atoma, det har du i läxa Andreas, att ta reda på, och slå upp i lexikonet...Kramar!!!

    SvaraRadera
  6. Tack för att du är så tydlig med detta allvarliga budskap! Åh, om människor ville vakna! Jag läste en skrämmande läsning på text-tv nyheterna på 1:an i dag. Där stod att det bara var ett ytterst litet fåtal som tillhör Svenska Kyrkan som tror på Jesus Kristus! De hade svarat på en enkät och sagt att det gällde endast traditioner. När man frågade dem om kyrkan var viktig för deras liv så svarade 9 av 10, att det var den inte! Man blir rädd! Kram till dig Vanja som vittnade så starkt om din egen frälsning och utfärdade en tydlig varning till de ohörsamma!

    SvaraRadera
  7. Myrra: Svenska kyrkan ger jag inte mycket för, inte ens de står för sanningen. Jag tror att man måste få ett personligt möte med Jesus, och att en omvändelse få ske. Inte med hjärnan, utan med hjärtat. En väckelse kommer att bryta fram ur nöden, och mörkret, innan Jesus kommer. Och vi får hoppas Myrra, att människor vänder tillbaka och många blir frälsta. Och vi får fortsätta att kämpa vår goda kamp och bedja för och med varandra. Du är en sådan välsignad kär tjänarinna Myrra, ska du veta. Tusen tack för din kommentar och många kramar!!!

    SvaraRadera
  8. Takk for et mektig og alvorlig inlegg Annika!!!

    Når jeg leste det, kjente jeg nøden for alle de som ikke har tatt imot Jesus mer enn noen gang.

    Må Gud gi oss visdom slik at vi kan kjøpe den laglige tid,og fortelle de om Jesus,og hva han har gjort i våre liv.
    Har tro for at vi Kristne må være mye mer i bønn også.Jeg har så tro på bønnens makt.

    Hilsen Katthultarn

    SvaraRadera
  9. Frågade nummertjänsten "118100" om "Atoma", och de verkade också tveka. Möjligtvis sa de att det kunde syfta på ordet atom (det som betyder odelbar). Så det var en svår läxa. Jag får nog ge upp. /Hej.


    /Andreas

    SvaraRadera
  10. Katthult: Ja, nöden är stor, över landet, och det vill till mycket bön till Herren. Tack för du tittade in. Må Jesus komma över både Sverige ocg Norge, på ett mäktigt sätt. Kramar!!!

    SvaraRadera
  11. Andreas: Det är helt rätt. Tänk dig att det går snabbare än en sekund. (hastighet) Kramar !!!

    SvaraRadera
  12. Andreas: Du har helt rätt,vi har fått vara med om en hel massa dödsfall på kort tid nu....och det får en att stanna upp och tänka till,vi vet ingenting om i morgon.Därför är det viktigt att ta tillvara budskapet om Jesus IDAG!!!Och ha allt klart!!! In Atoma,betyder att något sker i odelbar tid,d.v.s: Det sker så fort att tiden kan inte delas in i sekunder, eller 1/2 sekund ,eller 3/4 sekund..... Kramar!!!

    SvaraRadera
  13. Puh! Ja det kunde ni ju ha sagt direkt (om atoma). Ja se pensionärer...




    /Andreas

    SvaraRadera
  14. Vill nämna, på tal om dödsfall; min mammas systers man (heter det farbror det med?), han dog för ett tag sedan, 69 år tror jag han blev. Dog av cancer. Mina föräldrar är ju äldre än så (jag är yngst i min familj). Ja man börjar väl tänka när folk dör ikring en. Lite otäckt kanske, att man måhända själv kan dö...

    Men i alla fall, vi skulle farit till hans begravning, denne Åke, men just då är bilen på verkstaden, och den blev inte klar i tid (!). Så det blev inte att närvara vid begravningen. De anhöriga kan ju tro att man inte kom pga ovilja eller lathet, eller därför att man inte bryr sig. Eller att de tror att bilen på verkstaden bara är en bortförklaring liksom... Så det vart lite dumt.

    Jag har bara varit på en begravning i mitt liv, min mormors.


    /Andreas

    SvaraRadera
  15. Ses på Lördag om jag vågar

    SvaraRadera
  16. Andreas: Så gamla som pensionärer är vi faktiskt inte än. ( även om syrran, ser ut som det) Hahaha!!! "Ja, man har inte roligare än man gör sig" Jag tror inte att någon kan ta illa upp, om man har skäl, att inte närvara på begravningen. Varför skulle man ljuga om det..? Kommer dag, så kommer råd Andreas. Kramar!!!

    SvaraRadera
  17. Anonym nr.2: Jag ser att du har lyckats ta dig in på bloggen igen "Osså" Visst känns det skönt att få vara anonym ett slag..? Hahaha!!!! Ja, det hoppas jag.( att vi syns på lördag alltså) Varför skulle du inte våga, du har ju Jesus med dig? Eller har du hittat på dumheter....? Hahaha!!! Kram!

    SvaraRadera
  18. Ja,något skumt är det,för annars skulle han inte uttrycka sig så!!! Men det ska vi nog "klämma" ur honom,ha,hahahahaha!!!Eller är det "regeringen"som han är rädd för,hi,hihihihihi!!!DET BLIR I ALLA FALL SMÖRGÅSTÅRTA,om han kan komma över sin rädsla!!! Kramar!!!

    SvaraRadera
  19. Vad är det jag hör, om att jag skulle se ut som en pensionär?????????? ANDREAS,HJÄLP MIG!!!!!.....HALLÅÅÅÅÅ....Andreas??????? Ho,ho???

    SvaraRadera
  20. Hehe Margarin...ursäkta "Marguerite" skulle det va! Du ser inte ut att vara en dag över åttio! Så där får nog Annika bita i gräset (eller beta i gräset).


    /Andreas

    SvaraRadera
  21. Vad är det för vacker bild du skaffat Annika (längst upp på sidan). Rinnande vatten, murar etc. Inte är det väl du som byggt så ståtligt (?)...



    /Andreas

    SvaraRadera
  22. Vi har en gammal nerbrunnen kvarn här i byn. Ett av mina favorit ställen, Jag brukar gå ner till den och fotografera, man hittar alltid något nytt. Visst är det vackert...? Kram!

    SvaraRadera
  23. Det verkar inte bli lätt att bli klämd mellan två systrar.Men jag kommer var så säker om jag lever då och har hälsan.

    SvaraRadera
  24. Anonym: Hahaha!!! Syrran tar hand om dig Osså, själv håller jag alltid "låg profil". Men det är väl bättre att bli "klämd" av två systrar, än att bli utsatt för en koklämma....Vi ses! Kram!

    SvaraRadera
  25. Ja jag tror inte att jag får så ont som jag hade efter koklämman

    SvaraRadera
  26. Hahahaha!!!! Ja, du måste vara rädd om dig! Det blir en "klämfrikväll" i morgon, garanterat...KRAAAM!

    SvaraRadera
  27. Vi får klämma till smörgåstårtan

    SvaraRadera
  28. Osså: Ja, varenda liten smula!

    SvaraRadera