måndag 6 juni 2011

ETT HALLELUJAROP TILL DENNA NATIONALDAG...

Ett högt HALLELUJAROP för denna dag. Vi ber för Landet och dess invånare att Herren Jesus, må komma över oss alla, och lösa våra tungors band. Så vi frimodigt kan gå fram i segertåg till Jesu ära...Igår kväll var vi i Vetlanda och hade väckelsemöte. Jag måste säga att det var ett väldigt starkt, och även allvarligt möte. Guds Ande föll och slummrande gåvor vaknade till liv i församlingen. Många kom fram för förbön, och fick ett nytt möte med Jesus. Herren vill väcka sitt folk idag. Han har dukat ett bord med feta rätter, och han riktigt nödgar och ropa till oss, att vi skall komma och ta för oss och äta. Vi fick ett profetiskt budskap till oss. Att Herren älskar oss, och vill bruka oss, den tid vi har kvar. Han skall stadfästa sitt ord med under och tecken. Vilken underbar nåd vänner. Vill du har väckelse och förnyelse i ditt liv? vill du vakna upp från din sömn? Idag är frälsningens dag! Idag är den välbehagliga tiden. Inte i morgon, utan här och nu! Idag om du får höra Hans röst, må du icke förhärdas i ditt hjärta. DET GAMLA EVANGELIET, ÄR LIKA NYTT IDAG. Det går icke att leva på gamla välsignelser. Vakna upp kära vänner, och kom tillbaka till den klara källan, som giver ett friskt och klart vatten. Låt oss alla stå upp för sanningen, och vara vakande och bedjande. Är vi väckta, så blir det även väckelse i landet...HALLELUJA FÖR VÄCKELSEN!!! VÅR TRO SKALL FÖRA OSS FRAM I EN HÄRLIG SEGER.......GUDS RIKASTE VÄLSIGNELSER TILL ER ALLA!!!

10 kommentarer:

  1. Vad fint att Annika gör Hitlerhälsningen...

    SvaraRadera
  2. Det låter som om du har skrivit denna anonyma kommentar Andreas. Nej, jag höjer handen till Jesu ära och giver Honom ett HALLELUJAROP. Kram!

    SvaraRadera
  3. JA,HALLELUJA!!!!!!!!!!!!!!!!!
    DET GAMLE EVANGELIET ER LIKE NYTT IDAG!!!!!!!!!!!!

    Ja,nå er vi kommet tilbake til Katthult,og vi hadde en fantastisk helg med familie og venner.
    De nygifte strålte av lykke,så det kom både en og to tårer hos meg.De var så flotte de to!!!!!!!

    Traff også endel som jeg ikke har sett på nesten 40 år.OFF!!!! Begynner Katthultarn og bli gammel tro??????????? HAHA!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Katthultarn: Hahaha..!! Du är både "ANTIK och UNIK" Det blir både tårar och glädje på bröllop. Ja, välkommen hem igen, sedan får vi vänta på er, när ni kommer besöker Småland!!! JESUS LEVER!!! Kramar!

    SvaraRadera
  5. Ja,siste uka i juni reiser vi til Sverige,og vi gleder oss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Er det ditt hus du har på bloggen?
    ET DRØMMEHUS FOR KATTHULTARN OG SOLSTRÅLÅ!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  6. Katthultarn: Ni ska känna er välkomna, och jag hoppas att vi kanske, kan ses och ha bönemöte allihop tillsammans. Ja, det stämmer. Det är vårat hus. Önskar er en God Natt i Jesu Namn.

    SvaraRadera
  7. Vilket underbart hus! Åh, vad jag blev glad att få se hur fint du bor! Tänk jag får igång fantasin och kan sitta länge och och bara njuta av din bild. Ser dig sitta på bänken vid ingången och njuta av fågelsång och doften av nyklippt gräs. Eller tillsammans med familj och vänner i de vita stolarna och umgås en vacker sommardag. Jag tackar dig jättemycket för att du delade med dig av bilden på huset och även av er när ni är på möte! Ni är säkert till stor välsignelse, för jag blir glad bara jag er er! Ni är så fina!
    Tack och lov för ert välsignade möte igår! Fantastiskt att få höra hur Gud mötte er och var hos er med sin härlighet! Ja, måtte vi få en väckelse! Det ber vi ivrigt om! Kramar till dig! Jag önskar dig en välsignad vecka!

    SvaraRadera
  8. Myrra: Ja, vi bor i en fantastisk fin trakt, Nu ska jag försöka komma iväg, och köpa lite blommor för att smycka altanen och framsidan av huset. Men blommorna har blivit så dyra i år, tycker jag, och vet du vad..? Det värsta och tråkigaste jag vet, det är att springa runt och vattna allting. Haha...Men vi få se vad det blir. Mötet var helt underbart, och mäktigt, Jesus Han har en sådan omsorg om en...Önskar dig allt gott under denna dag i Jesu Namn. Herren är vår starkhet!!! Många kära kramar.

    SvaraRadera
  9. Ja det var ett underbart möte!!! Jag har knappt "hämtat" mig ännu. Det är Nåd utöver Nåd,att få vara med och se vad Herren gör och talar!!! HALLELUJA,ÄRA VARE HANS UNDERBARA NAMN!!! Kramar!!!

    SvaraRadera
  10. Det ska bli riktigt spännande och se hur Jesus kommer att leda oss framöver, vilket mäktigt tilltal vi fick. HALLELUJA!!! Det är så välsignat och underbart, när man har beredvillighetens skor på sina fötter...ALLT KAN HÄNDA!!! JESUS är med oss Helene! Kramar från syrran.

    SvaraRadera