tisdag 14 juni 2011

DET ÄR SKRÄMMANDE...


Det är skrämmande, att se hur lögnens ande far fram över denna värld. Hur ärliga och uppriktiga människor, trängs in i ett hörn, på bekostnad av lögnaktiga människor. Människor som ljuger och bedrar, utan att ens ha dåligt samvete. Gång på gång får man uppleva i teve, radio och tidningar hur människor ljuger, fast man lägger fram bevis. Högt uppsatta politiker som ska styra landet, står och ljuger, en rakt upp i ansiktet, utan att blinka. Vart är vi på väg...? Barnomsorg, skolor, äldreomsorg, sjukvård, kyrkor och samfund etc...Allt är korrumperat och förgiftat. Vad skall en stackars människa tro på? Man har mist både sans och vett. Moralen i detta land har sjunkit så lågt, att man blir mörkrädd. Och latheten skall vi icke ens nämna...Det finns ingen sanning kvar. Alla sätter sitt hopp till lögnens fader. Man blir fruktansvärt bedrövad i anden, när man blickar ut och se allt elände som dessa"profetionella" skall påtvinga ärliga människor. Men det finns ett hopp för dem, som vill tro. ÄLSKEN ICKE VÄRLDEN, EJ HELLER VAD SOM ÄR I VÄRLDEN. OM NÅGON ÄLSKAR VÄRLDEN, SÅ ÄR FADERNS KÄRLEK ICKE I HONOM. TY ALLT SOM ÄR I VÄRLDEN, KÖTTETS BEGÄRELSE OCH ÖGONENS BEGÄRELSE OCH HÖGFÄRD ÖVER LIVETS GODA, DET ÄR ICKE AV FADERN, UTAN AV VÄRLDEN. OCH VÄRLDEN FÖRGÅR OCH DESS BEGÄRELSE, MEN DEN SOM GÖR GUDS VILJA, HAN FÖRBLIVER EVINNERLIGEN. Mina barn, nu är den yttersta tiden. I haven ju hört att en antikrist skall komma, och redan hava många antikrister uppstått, därav förstå vi att den yttersta tiden är inne. Jag har skrivit till eder, icke därför att i icke kännen sanningen, utan därför att i kännen den och veten att ingen lögn kommer av sanningen. Vilken är lögnaren om icke den som förnekar att JESUS är KRISTUS? Denne är antikrist, denne som förnekar Fadern och Sonen. Må vi som är kristna, sprida kärlekens sanning den tid vi har kvar i världen, så ingen gå förlorad. Må vi skina som bloss, där vi vandrar fram i Ande och sanning, så människor får stygn i sina hjärtan. Världen skall förgås. Men Herrens ord förbliver evinnerligen. Kom Herre Jesus kär, och slå en blodsmur kring alla dem, som tillhör dig, så att ingen blir bedragen med fagert tal. Låt oss stå enade mot världen och lögnen, och giv oss frimodighet att gå emot ondskans alla makter. Om du inte är frälst: Så fly in i Jesu beskyddande armar. Han är Sanningen och Livet, en dag kan det vara för sent...

15 kommentarer:

  1. Vad nu då? Så starka ord från Annika. Måste väl vara nåt som har hänt på sistone (blivit arg över nåt...) .




    /Andreas

    SvaraRadera
  2. Denna världen är redan dömd!!! Låt oss gå utanför lägret och bära Kristi smälek.En liten tid,får vi kämpa här,på den tårdränkta jorden.....Snart uti natten skall anskriet höras:BRUDGUMMEN ÄR HÄR!!! Då ska det ske,att de som är redo,går in genom porten,HALLELUJA!!! Men vi vill ha fler med på hemvägen!!! MARANA,TA!!! JESUS KOMMER SNART!!! Kramar!!!

    SvaraRadera
  3. Ja, du min kära vän! Det var klockrent evangelium och ett så bra och tydligt sätt att förklara det på! Det barkar åt skogen fullständigt med gamla Svedala! Det finns inget fast att hålla tag i, inget som håller att bygga på, eftersom det är byggt på lögnen! Tack för allt du delar med dig av! Vi står tillsammans! Gud välsigne dig! Kram!

    SvaraRadera
  4. P. S. Glömde säga! Tack för att jag får se dina fina bilder av trädgården! Det är som en prinsessträdgård i sagoboken när jag var liten! Alla stora gröna ytor, alla blommande buskar och träd, alla vackra saker... använder du jordkällaren? Det har varit min dröm att få äga en jordkällare, till att förvara alla godsaker som jag skulle ha tagit omhand under sommaren, saft, sylt, syrade grönsaker, frukt, vitkål, tomater, lök...m.m. Åh, vad fint det är... vad lycklig du kan vara som har så fin trädgård... Kram igen!

    SvaraRadera
  5. Andreas: Det har inte hänt något särskilt. Men jag är gruvligt trött på, att se alla dessa lögnaktiga flinande anskikten, som säger att allt stå väl till, fasten det inte är det. Jag är arg för att vi som är fattiga ska bekosta deras lyxliv. Jag kanske ska bli en modern" Robin Hood" och giva tillbaka allt, till de som är sjukskrivna, till uteliggare och andra som har kommit i kläm etc. Jag är så fruktansvärt trött på hela denna världen. Kram!

    SvaraRadera
  6. Helene: Ja, världen är redan dömd, fast vi lever i den och inte av den. Ibland blir man så trött och arg, när människor blir orättvist och illa behandlade. Men man får hämta ny styrka och kraft hos Jesus, och blicka på Honom. Kram!

    SvaraRadera
  7. Myrra: Tack och lov att vi stå enade. Hur skall det då inte bliva, när den riktigt onda förföljelsen bryter ut..? Men vi har byggt på den rätta och fasta grunden.HALLELUJA!!! Ja, du Myrra i jordkällaren förvara vi trädgårdsredskap, och så finns det jättespindlar, som hänger i taket. jag vägrar att överhuvudtaget gå in där. Jag lider nämnligen av spindelfobi, så jag få be Tommy att gå in där för att hämta grejer jag behöver. Så där inne finns det inte några godsaker, kan jag tala om...Hahaha!!! Men trädgården tycker jag om. Jag får väl ta mer foton, så kan man byta ut dom ibland. Jesus är med oss, och giver oss kraft på vår fortsatta vandring! Kramar!!!

    SvaraRadera
  8. "Man måste hålla blicken fäst på Jesus och inte på vågorna för då sjunker man" ett vittnesbörd av dig som är inspelat någonstans, vet inte vart nu, bara som en påminnelse ;) //Johnnnnnnnnn

    SvaraRadera
  9. Jan nog går det utför för den här världen alltid och ju närmre slutet vi kommer, desto värre kommer det att bli. Mörk framtidsvision jag här målar upp? Nej, snarare en mer realistisk bild för hur hela vårt samhälle kommer att utforma sig dom kommande åren. Det gäller att vi är väl förankrade i Guds ord, både för den tid som nu är, men också för den som kommer

    SvaraRadera
  10. För ett par år sen satt jag och tittade på ett frågeprogram på TV då plötsligt programledaren sa, lögnen hinner mer än ett halvt varv kring jorden innan sanningen har fått på sig stövlarna. Jag svarade rätt in i rutan att de spelar ingen roll hur långt lögnen har hunnit sanningen kommer ändå alltid ifatt. I biblen står de att människorna skall sätta tro till lögnen mer än till sanningen. Men sanningen kommer alltid att segra vad folk än säger, de tycker jag är hoppfullt så håll ut och stå för sanningen då mår man bäst. Jesus är vägen sanningen och livet.

    SvaraRadera
  11. John: Du har så rätt, det är det enda vi kan göra. Blicka på vår Frälsare Jesus. Oavsätt hur höga vågorna, än slår emot en. Kram!!!

    SvaraRadera
  12. Tony: Det är en mörk bild på världen, och jag blir så gripen i mitt hjärta, för alla dem som står utanför Guds ord och löften. Tack för din kommentar. Herrens välsignelser och kram!

    SvaraRadera
  13. Anonym: Ja, sanningen skall uppenbaras till sist. Och sanningen och kärleken består. Vi få gå ut till en mörk och fallen värld, vi får vara, ljus och salt i förruttnelsen...Kramar!!!

    SvaraRadera
  14. Tack för glasklara besked! Kram!

    SvaraRadera
  15. Celia: Varje dag kommer det in nya rapporter, om människor som far illa. Man känner sig så liten och maktlös. Men vi har en väldig Gud som är allsmäktig. TACK OCH LOV. Och en dag skall alla stå till svars inför Honom. Tack för att du tittade in. Herrens välsignelser över dig och din familj.Kramar!!! Ps. Vi får bedja över landet!

    SvaraRadera