söndag 19 juni 2011

BÖNEMÖTE PÅ HILLEBORG...


Det var ett välsignat bönemöte, hos min syster och hennes man igår kväll. Vi var bara några få, men mängden har ingen som helst betydelse. Vi spelade och sjöng, gamla väckelsesånger med underbara texter i. Vi bad för och med varandra, och andra böneämnen som hade kommit in. Själv fick jag ett personligt tilltal från Herren. Det var en ljuvlig frid som infann sig i rummet. Sedan hade vi brödsbrytelse, och även lekamlig spis ( smörgåstårta ) Den var kanon god. Jag får tacka för en fantastisk fin kväll, och det är så skönt att få sitta och samtala vid bordet, få delge sina glädjeämnen och bekymmer. Tiden gick väldigt fort, alla blev häpna när John deras son, sa att klockan var 01.30. Vaaa??? Jag kom inte i säng förren kl.02.20. Haha..! Vadååå långa möten???  När man umgås med Jesus och syskon i Herren, då går man inte efter klockan vänner, då försvinner tid och rum. Det var tröttsamt att stiga upp i morse, vi skulle på Gudstjänsten vid Kl.10.00, de läste upp min svägerska namn. Prästen var ganska okey, men det var Andefattigt, och det var ingen risk att man skulle somna, man skulle stå upp, och rätt var det var skulle man sitta ner, stup i kvarten. Kände mig som en "studsboll" haha!!! Jag fattar ingenting av dessa ritualer, tack och lov...Önskar er alla en fortsatt skön Söndagkväll och Herrens rika välsignelser!!!

12 kommentarer:

  1. Ja,Tack själv,för att ni kom och delade denna kvällen med oss!!!Det var så välsignat!!!Tänk, att klockan blev så mycket,var tog tiden vägen???Men så är det när Herren verkar,man glömmer både tid och rum. Jaså du var i kyrkan i alla fall?....Adam var här i dag och vi käkade upp resterna av smörgåstårtan,innan John åkte hem till sitt.Ha en fortsatt skön kväll!!! Kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Det är så roligt att se på bilder, ni är så fina och jag gläder mig tillsammans med er åt att ni har fått ha så fint möte med go och lång gemenskap! Vad vackert det blommar vid entrén till ditt hem! Skrattade när jag läste om hur du upplevde det i kyrkan, vi tycker lika i detta. Tänk förr hade de en "kyrkstöt" en lång stång som användes till att stöta till besökare som höll på att somna i kyrkbänken! Det låter som en historia, men ska visst vara sant.
    Nu önskar jag dig en riktigt fin vecka! Hoppas på sol och värme! Guds välsignelse följer dig! Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja, jag fick ställa upp för de närmast sörjande, annars hade jag skippat det. Vi tog kaffe hos Maj-Britt allihopa efteråt. Jasså, Adam var hos er och snikade till sig av smulorna som var kvar, Hahaha! Ja det var så gott så. Nähä...Nu går jag och lägger mig, jag är så himla trött efter denna helgens händelser, nu börjar min långa arbetsvecka i morgon. Ha det bra på din semester.( SUCK ) Kramar!!!

    SvaraRadera
  4. Myrra: Haha...Ja, det var sannerligen, morgongympa i kyrkabänken! Det blommar så ljuvligt nu. Och jasmin buskarna framför huset, kan ingen parfym mäta sig med. Ska försöka jobba mig igenom denna vecka, och blir det regn, så får jag väl sprida lite solsken och värme. Önskar dig detsamma! Vi får hämta ny nåd, och ny kraft för morgondagen hos Jesus. Många kära kramar!

    SvaraRadera
  5. "lekamlig spis", nu pratar hon 1800-talsspråk igen.




    /Andreas

    SvaraRadera
  6. Bra bilder på er förresten (så där lagom glada, Mona-Lisa-leende på era läppar, mystiskt).



    /Andreas

    SvaraRadera
  7. Får man undra, "brödsbrytelse", vad innebär det? (jag tänker på Katolska kyrkan).



    /Andreas

    SvaraRadera
  8. Andreas: "vi" penionärer har ett annat språk, än ungdomen av idag "typ"...Haha!!! Om jag byter ut brödsbrytelse mot nattvard, kanske du förstår vad det innebär? och det har inget med katolska kyrkan att göra. Kram!

    SvaraRadera
  9. Ja det var ett välsingnat bönemöte jag fick pungtering på vägen hem utan dungkraft och reservdäck.

    SvaraRadera
  10. Osså: Åh!!! Vilken otur, för dig. Då blev det väääldigt sent för dig...? Kram!

    SvaraRadera
  11. Ja, Osså han råkar alltid "illa" ut. Det var tur, att vi inte gav han en kläm...Då hade det blivit för mycket på en gång...Hahahaha!!!

    SvaraRadera